ساخت دو هزار واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار بوشهر در شهرستان دشتی آغاز شد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ فرماندار دشتی گفت: سهمیه دو سال شهرستان دشتی در طرح نهضت ملی مسکن هزار واحد مسکونی است که تا کنون عملیات اجرایی ۷۲۰ واحد در زمینی به وسعت بیش از ۶۹ هزار متر مربع آغاز شده است.

علی بحرانی افزود: فاز اول ۸۴ واحد و پیشرفت آن ۵۳ درصد؛ فاز دوم ۶۰ واحد و پیشرفت آن ۴۳ درصد؛ فاز سوم و چهارم ۲۸۸ واحد و پیشرفت آن سه درصد و فاز پنجم و ششم نیز ۲۸۸ واحد است که زمین آن در مرحله آماده سازی است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال ۸۴ واحد در شهرستان تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت: ۵۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند که از این شمار ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر واجد شرایط هستند.

سید محمود دستغیبی افزود: تاکنون هفت هزار نفر از واجدان شرایط نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان سهم آورده اولیه برای ساخت خانه را واریز کرده اند.

وی اظهار داشت: زمین لازم برای ساخت ۲۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی جهش تولید هم در استان تامین شده است.

دستغیبی افزود: در اجرای این طرح ملی در شهر‌های کوچک زمین به صورت انفرادی به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود و افراد می‌توانند تسهیلات لازم از طریق نهضت ملی جهش تولید مسکن یا تسهیلات روستایی دریافت کنند.

استاندار بوشهر هم در این مراسم گفت: با آغاز ساخت دو هزار واحد مسکونی در شهر خورموج مجموع واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به ۱۰هزار واحد می‌رسد.

احمد محمدی زاده اضافه کرد: برای ساخت ده هزارو واحد مسکونی ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود و این فرصت خوبی در سطح استان برای افراد جویای کار است.

وی چشم‌انداز جمعیتی استان برای سال آینده را ۲ میلیون نفر اعلام و تاکید کرد که همه زیرساخت‌های لازم از جمله مسکن، خوراک و اشتغال در جهت رفع نیاز این چشم‌انداز جمعیتی در دستور کار قرار دارد.

همچنین با حضور استاندار بوشهر؛ معاونان و مسئولان محلی عملیات اجرایی ۱۴ طرح عمران شهری خورموج با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این آیین گفت: از ویژگی‌های طرح‌های عمرانی شهر خورموج توجه ویژه به اجرای طرح‌های درآمدزا، اشتعال‌زا و دانش بنیان توسط شهرداری خورموج است که باید الگویی برای سایر شهرداری‌های استان بوشهر باشد.

محمد هادی رستمیان افزود: از ۱۴ طرح عمرانی که امروز علمیات اجرایی آن آغاز شد چهار طرح درآمد زا و دانش بنیان است.

وی گفت: طرح‌های عمران شهری خورموج شامل بوستان‌های محلی، آسفالت معابر و پیاده رو سازی معابر اصلی شهر، توسعه فضای سبز محلات است.

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست