معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۹ هزار و ۷۷۶ واحد نهضت جهش تولید مسکن در استان عملیاتی شده و ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در تیر آغاز می‌شود.‌‌

به گزارش آماج خبر از بوشهر، محمد هادی رستمیان در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: در نشستی که با وزیران کشور و راه و شهرسازی برگزار شد تامین مسکن به عنوان قانون، برنامه دولت و هم نیاز مردم مورد تاکید جدی قرار گرفته است که این مهم باید توسط دستگاه‌های اجرایی در شورای مسکن پیگیری شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید از هم اکنون در تدارک تامین آب، برق و سایر خدمات از جمله کتابخانه، فضا‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و سبز جمعیت حدود ۱۶۰ هزار نفری باشند.

رستمیان گفت: سهمیه استان بوشهر از نهضت جهش تولید مسکن ۴۰ هزار واحد است که با احتساب خانوار چهار نفره جمعیتی حدود ۱۶۰ هزاری نفری را در برمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به رو به پایان بودن دور نخست سفر‌های استانی رئیس جمهور مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با محوریت فرمانداران در پیگیری مصوبات سفر جدی عمل کنند.

رستمیان یادآور شد: سفر نخست رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۰ مصوبه داشته است که باید دستگاه‎‌ها در این موارد پاسخگو باشند و مصوبات هر چه سریع‎تر به سرانجام برسند. مدیران باید از هم اکنون پیش‌بینی طرح‌های شاخص برای دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر را انجام دهند.

وی تاکید کرد: در دور نخست سفر برخی از طرح‌های کلیدی و حساس استان بوشهر از گنجانده شدن در فهرست طرح‌ها جا مانده است که در سفر آتی باید مورد تاکید و پیگیری جدی قرار گیرد.

رستمیان ادامه داد: همچنین پیگیری جدی جذب اعتبارات باید به صورت اولویت دار انجام شود که در این زمینه از اوایل خرداد تاکنون بیش از هفت نشست با ۲۰ دستگاه که بیشتر از ۸۰ درصد اعتبار عمرانی دارند، برگزار شده است.
بیش از ۹۰ دستگاه هستند که اعتبارات یک میلیارد و دو میلیارد تومانی دارند که در مجموع دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا اعتبارات پیش از پایان تیر جذب شوند.

  • نویسنده : حدیث ظریفدوست