سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه معتقدیم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیازمند رویش‌های جدید و حضور نسل جدید است و امیدواریم با استفاده از تجارب انباشته آنها بتوانیم به این مهم نایل آییم گفت: سازمان پژوهش، بهترین نیست، اما در تکاپوست که بهترین باشد. 

به گزارش آماج خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی در آیین گرامی‌داشت هفته معلم و تکریم معلمان و پیشکسوتان بازنشسته سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم حداکثر امکانات را برای ادای دین و انجام تکلیف به ما عطا کنند گفت: به علت مسائل کرونا و برخی اقتضائات دیگر کمتر فرصت تقدیر از کارکنان سازمان پژوهش پیش آمده بود.

وی افزود: از همه پیشکسوتان سازمان پژوهش قدردانی می‌کنم. قطعا سازمان چون کارشناس محور است بازنشستگان را به مثابه سرمایه می‌داند و البته معتقدیم سازمان پژوهش نیازمند رویش‌ها و نسل جدید است و بازنشستگان حتما در کنار ما خواهند بود و امید است با استفاده از تجارب انباشته آنها بتوانیم به این مهم نایل آییم. سازمان پژوهش، بهترین نیست، اما در تکاپوست که بهترین باشد.

علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر اینجا دور هم جمع شده و از جایگاه معلم سخن می‌گوییم از هدف و آرمان بلند توسعه علم و پیشرفت در جامعه سخن می‌گوییم گفت: به اذعان جامعه شناسان، اگر می‌خواهید بدانید آینده یک جامعه چگونه است، باید ببینید آموزش و پرورش و معلمانش چگونه اند.

محبی افزود: موتور محرک توسعه یک جامعه، انسان است و آنچه انسان را در مسیر توسعه قرار می دهد، نظام آموزشی است که هسته آن معلم است. بر این اساس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، قلب توسعه و موتور محرکه اش، منابع انسانی سازمان هستند.

محبی با بیان اینکه برای عمل به رسالت مان باید سه شرط مدنظر داشته باشیم که نخست برنامه ریزی دقیق، برخورداری از نقشه راهبردی برای دستیابی به اهداف سندتحول بنیادین، دوم تلاش مستمر و جهادی و سوم ارزشیابی، دقت، رصد و بهبود مستمر است گفت: در هرسه گام ضعف‌هایی داریم که باید برطرف شوند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه مدیریت شایسته و بایسته در پیشبرد اهداف پیش روی سازمان اظهار کرد: در این صورت است که می‌توان از نیروی انسانی نیز انتظار داشت که در مسیر تعیین شده به درستی حرکت کند.

  • نویسنده : آیناز آقایی
  • منبع خبر : تولیدی