رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: طبق طرحی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب و به‌زودی به صحن راه می‌یابد، ساعات کاری معلمان غیردولتی مانند ساعات کاری مدارس دولتی می‌شود.

به گزارش آماج خبر‌، مشکل تامین نیروی انسانی در مدارس سال‌هاست که مطرح شده و هر از چند گاهی هم مسکن‌هایی چون خرید خدمات آموزشی، سربازمعلم، حق‌التدریس و … برای جبران این مشکل در نظر گرفته می‌شود.

از سوی دیگر مدارس غیردولتی هم با هدف کمک به مدارس دولتی و کم کردن بار این مدارس تاسیس شدند و در زمینه آموزش عملکرد قابل قبولی داشتند اما معلمان این مدارس کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مشکلاتی از قبیل دریافت نامنظم حقوق و بعضاً مبالغ بسیار پاین‌تر از عرف دریافتی معلمان مدارس دولتی، محاسبه نشدن بیمه و نبود امنیت شغلی برای معلمان مدارس غیردولتی همواره برقرار است.

احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در این باره گفت: چنانچه دستگاهی قصد حمایت و استخدام معلمان غیردولتی را داشته باشد،کاملا حمایت می‌کنیم و نباید این تصور ایجاد شود که ما چنین هدفی نداریم.

وی ادامه داد: همانطور که در سند تحول بنیادین آمده است، معلم محور است و این دیدگاه برای معلمان مدارس دولتی و غیردولتی برقرار است بنابراین معلمان مدارس غیردولتی هم باید مورد توجه باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی معلمان مدارس غیردولتی وضعیت مناسبی نیست، گفت: در شرایط کنونی معلم باید ۴۴ ساعت در مدرسه حضور داشته باشد که برازنده معلمان نیست و باید حداقل مانند معلمان مدارس دولتی فعالیت کنند.

محمودزاده با اشاره به مصوبه‌ای که در کمیسیون آموزش مجلس برای ساعت کار و بیمه معلمان مدارس غیردولتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: طبق این مصوبه، ساعت کاری معلم دوره ابتدایی ۲۴ ساعت، معلمان دوره متوسطه اول و دوم ۳۰ ساعت و اوقات کاری مدیران، معاونان و کادر اداری ۳۶ ساعت در نظر گرفته می‌شود و متناسب با آن حق بیمه کامل دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی همچنین به استانداردسازی و توانمندسازی معلمان و مدارس غیردولتی از لحاظ کیفیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این روند به بهبود وضعیت مدارس غیردولتی کمک شایانی می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که این مصوبه برای مهر ۱۴۰۱ اجریی می‌شود، تصریح کرد: منتظریم تا این مصوبه در صحن علنی مجلس مطرح شود و امیدواریم که به مهر برسد و اگر مصوب شود حمایت‌های مالی از طریق صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی و دولت انجام خواهد شد.

  • نویسنده : سپیده حیاتی