فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: برای اینکه نسل جوان بتواند از تجربه‌های نسل پیشین خود استفاده کند ضرورت دارد رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران استان برای تهیه تاریخ شفاهی از فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف و همچنین معرفی اشخاص و پیشکسوتان این عرصه پیش‌قدم شوند.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از فارس، سردار مجتبی فداء فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان صبح امروز در نشست با مدیران رسانه و فعالان فضای مجازی ضمن تاکید بر برگزاری منظم فصلی جلسات اظهار داشت: اگر قرارگاه رسانه‌ای استان اصفهان تشکیل شود می‌توان بسیاری از مسائل را با همگرایی و هم‌افزایی جمعی پیش برد تا خروجی مدنظر از پیگیری‌ها حاصل شود.

وی افزود: هم‌چنین لازم است در این قرارگاه مسائل مبتلابه رسانه‌های استان مطرح شوند و پیگیری برای حل آن‌ها صورت پذیرد.

فدا با اشاره به ضرورت نقش آفرینی جدی در عرصه جهاد تبیین، گفت:دشمن تلاش می‌کند با عملیات روانی شبهات بسیاری را شبانه‌روز در ذهن مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ایجاد کند و بنابراین لازم است در عرصه روشنگری و جهاد تبیین فعال‌تر وارد میدان شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه نانو‌فناوری، زیست‌فناوری، سلول‌های بنیادین، شبیه‌سازی، صنایع هسته‌ای و نظامی اظهار داشت: اتفاقات بزرگی افتاده است اماتلاش دشمن در جنگ شناختی و هیبریدی این است تا با بزرگ‌نمایی ضعف‌ها بر موفقیت‌ها سرپوش بگذارد.

وی تحریم‌ها را باعث ایجاد مشکلات برای مردم دانسته و اضافه کرد: امروز رژیم غاصب صهیونیستی که رویای نیل تا فرات را در سر داشت پشت دیوارهای خود محصور شده‌ است و روز به روز به زوال نزدیک‌تر می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با تاکید بر تهیه تاریخ شفاهی از فعالیت رسانه‌های استان در طول ۴۳ سال پس از انقلاب عنوان کرد: برای اینکه نسل جوان بتواند از تجربه‌های نسل پیشین خود استفاده کند ضرورت دارد رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران استان برای تهیه تاریخ شفاهی از فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف و همچنین معرفی اشخاص و پیشکسوتان این عرصه پیش‌قدم شوند.

وی ادامه داد: عملکرد رسانه‌های استان در انقلاب،دفاع مقدس،ایام کرونا و اتفاقات مختلف باید ثبت و ضبط شود تا آیندگان بتوانند آن‌ها را مورد استفاده و مطالعه قرار دهند.

فدا آموزش اصحاب رسانه را مورد تاکید قرار داده و اضافه کرد: برنامه ریزی فرهنگی برای اصحاب رسانه و مطبوعات و تهیه کارنامه عملکرد مطبوعات و ثبت وضبط آن از مسائلی است که باید توسط اصحاب رسانه دنبال شود.

در ابتدای این دیدار، نمایندگانی از روزنامه‌های سراسری، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری‌، فعالان فضای مجازی دیدگاه‌ای خود در خصوص مسائل مختلف را بیان کردند.

آرایش رسانه‌ای کشور جنگی نیست

سید مهدی سیدین‌نیا، معاون سیمای صدا و سیمای مرکز استان اصفهان اظهار داشت: فضای حاکم بر جوامع در حوزه رسانه جنگی است؛ اما آرایش جبهه خودی به هیچ وجه جنگی نیست.

وی افزود: یکی از رسانه‌‌های ضد انقلاب در سال ۲۰۱۷، ۲۰۰ نفر از نخبگان را از سراسر جهان جمع کرده تا با ایران مقابله رسانه‌ای بکند.

سیدین‌نیا تأکید کرد: ما نیازمند یک قرارگاه رسانه‌ای با نقش ستادی هستیم تا آرایش هماهنگ جنگی در برابر دشمن بگیریم.

خلاء تربیت نسل جدید در حوزه رسانه

محمد مهدی شیخ صراف مدیر مسؤول خبرگزاری مهر استان اصفهان با اشاره به خلاء تربیت نسل جدید در حوزه رسانه اظهار کرد: این خلاء تربیت به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و خبرنگاران تخصصی در این زمینه‌ها کم داریم.

وی خواستار همت جدی همه اصحاب رسانه در این زمینه شده و بیان کرد: نیروهای فعال و دارای زمینه در سطح استان وجود دارند، ولی بسترهای بکارگیری آن‌ها حضور ندارد.

محمد نصوحی از دیگر فعالان رسانه‌ای استان اصفهان نیز در این نشست به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه فضای مجازی و توئیتر پرداخت و عنوان داشت: افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند باید از قبل آموزش ببینند.

وی با اشاره به عدم حضور جدی نیروهای توانمند در اوایل ایجاد توئیتر در آن خاطرنشان کرد: لازم است کارهای بیشتری صورت گیرد تا نقصان‌های این حوزه در بین نیروهای انقلابی رفع شود.

ضرورت حضور جدی بانوان در عرصه رسانه

در بخش دیگری از این جلسه، امیرحسین ابطحی نماینده خبرگزاری حوزه علمیه استان اصفهان خواستار حمایت جدی‌تر از فعالان رسانه‌ای استان شده و اظهار داشت: باید اطلاعات به موقع در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد تا روایت درست به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: ضروری است با توجه به شرایط موجود رسانه‌ها در برنامه‌های بسیج حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

علاوه بر این، خانم طالقانی فعال رسانه‌ای و خبرنگار خبرگزاری شبستان استان اصفهان به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه حضور فعال‌تر بانوان در عرصه رسانه‌ای استان پرداخت و بیان کرد: از ظرفیت بانوان در حوزه رسانه‌ای استفاده نشده است و بهتر است بانوان با توجه به حضور جدی در فعالیت‌های فرهنگی حضور پررنگ‌تری در رسانه‌ها داشته باشند و اگر این اتفاق بیفتد، بانوان جایگاه مناسب خود را در بسیج رسانه پیدا می‌کنند.

 

  • نویسنده : سارا جباری