کارشناس کشتی گفت: کشتی گیران ما با عدالت انتخاب نشدند و سر مربی باید پاسخگوی نتایج ضعیف باشد.

به گزارش آماج خبر، علی اشکانی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صداوسیما در خصوص عملکرد تیم ملی فرنگی در مسابقات جهانی صربستان گفت:حال کشتی به حال مردم بستگی دارد و ازآنجایی که حال مردم به خاطر نتایج کشتی فرنگی در مسابقات جهانی خوب نیست و نگران هستند حال کشتی هم نیست. به اعتقاد من نتایج کشتی فرنگی باید آسیب شناسی شود چرا که انتظار ما در غیاب روسیه و بلاروس و کمبود نفرات اوکراین و بلغارستان وصربستان قهرمانی بود.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل این ناکامی این بود که مربیان فقط به دنبال قهرمانی تیمی بودند و از مدال‌های انفرادی غافل شدند. بعضی از کشتی‌ها را مربیان می‌توانستند دربیاورند مثلا نجاتی در مسابقه اش درخواست چلنج داد که مربیان انجام ندادند یا مثلا درخواست چلنجی که گرایی داد و مربیان غافل بودند.

وی ادامه داد: بچه‌ها نای کشتی گرفتن نداشتند مثلا محمد علی گرایی نای پریدن هم نداشت او به کشتی گیری باخت که خیلی سال است کشتی او تمام شده حریف گرایی در مسابقه بعدیش باخت و حتی نتوانست مدال برنز بگیرد یا لیفت‌های ناقص محمد مختاری نشان داد او آماده نبود. به نظر من بعضی از جا‌ها مثل ماساژور تیم و دکتر تغذیه باید دگرگونی ایجاد شود.

چرا تیم فرنگی بدون انتخابی بسته شده است؟ پس عدالت چه می شود؟

سرمربی سابق تیم ملی ملی کشتی فرنگی در خصوص انتقاد‌هایی که در مورد برگزار نکردن مسابقه انتخابی مطرح می شود اظهارداشت:این کادر فنی با این بچه‌ها آشنا هستند، ولی عدالت چه می‌شود؟ اگر کسی که انتخابی شرکت کند و پیروز شود حق اوست که در تیم ملی باشد و اگر هم در مسابقات بیت المللی ببازد حرف و حدیثی پیش نمی‌آید.

ولی اینجا اکثر کارشناسان می‌گویند چرا در تیم ملی فرنگی انتخابی برگزار نشده و چرا نحوه بستن تیم فرنگی در خصوص مسابقه انتخابی با تیم ملی آزاد متفاوت بود؟ این را سرمربی تیم ملی باید پاسخگو باشد. مگر در کشتی بالاتر از حسن یزدانی داریم؟ یزدانی در انتخابی شرکت می‌کند و مسابقه می‌دهد و من فکر نمی‌کنم محمدرضا گرایی که پرافتخار‌ترین فرنگی کار تیم ملی است با مسابقه انتخابی مشکلی داشته باشد.

وی در ادامه افزود:بچه‌های ما از ۱۰ وزن ۹ نفر آن‌ها قهرمان جهان هستند و آسیب دیدگی و وزن کم کردن دلیلی بر شکست خوردن نیست. آن‌ها سال‌ها مسابقه دادند و بار‌ها وزن کم کردند، ولی وقتی بدن آمادگی کامل را ندارد وزن کم کردن هم میتواند تاثیر زیادی بر ضعف ورزشکار شود. در بحث روانی باید تعادل را رعایت کرد به نظر من در کشتی فینال محمد رضا گرایی میتوانست آرام‌تر مدیریت کند و با همان ۴ امتیازی که داشت میتوانست برنده باشد. من شنیدم در مسابقه محسن نژاد مربی کنار تشک فریاد میزد اگر اولی را زدی دومی را هم بزن سومی را هم بزن و… کمال کرم حریف محسن نژاد قهرمان جهان است و کشتی گیر خوبی است و بد بدن است با این کشتی گیر باید مراقب بود که در این کشتی‌های حساس اصرار مربیان برای اجرای فن‌های پی در پی کار درستی نبود.

اشکانی در پایان در خصوص نگرانی مردم از المپیک پاریس خاطر نشان کرد: چانه کشتی ما پر است و کشتی گیران زیادی داریم، ولی باید انتخاب تیم ملی عدالت محور باشد. با همین نفرات میشود تیم رابرای المپیک احیا کرد، ولی با برگزاری مسابقه انتخابی و عدالت محور این موضوع امکان پذیر است.

  • نویسنده : نرگس حیدری