گروه استان‌ها ـ کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد در حالی در دولت تدبیر و امید قربانی خصوصی‌سازی غلط شد و به جرگه کارخانه‌های تعطیل‌شده پیوست که سرمایه‌گذار به وعده‌هایش عمل نکرده است و در صورت عدم ورود قاطع دستگاه قضا همچنان در برزخ بلاتکلیفی می‌ماند.

به گزارش آماج خبر، یکی از مشکلاتی که امروز در کشور و به‌تبع آن در لرستان با آن مواجه هستیم مشکل تعطیلی کارخانه‌ها و بیکار‌شدن کارگران است. واحدهای تولیدی و صنعتی زیادی در استان لرستان وجود دارد که به‌دلیل ناکارآمدی دولت‌های سابق تعطیل شده‌ و این تعطیلی و غیرفعال شدن سبب بیکاری هزاران کارگر شده‌است.

دولت سیزدهم به‌هنگام روی کار آمدن عزم خود را برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی جزم کرد، به‌طوری‌که آیت‌الله ‌رئیسی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بلااستفاده است، گفت: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از صمت و اقتصاد ایجاد شود.

وی بر لزوم شناسایی پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را تأکید و گفته بود که مشکلات موجود این کارخانه‌ها برای ایجاد اشتغال باید رفع شود.

دولت مردان دولت سیزدهم در استان لرستان نیز از زمان تصدی با توجه به سیاست‌های کلی دولت، برنامه‌ریزی‌ای در ارتباط با چاره‌جویی جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانه‌های دارای مشکل این استان را در دستور کار قرار داده‌اند و در این مسیر از توان همه دستگاه‌های اجرایی بهره گرفته شده است.

 

  • نویسنده : شادی شهبازی