سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه سیل اخیر در این شهرستان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت زد گفت: بیشترین میزان خسارات وارده ناشی از سیل اخیر مربوط به بخش خرانق بوده که در حوزه راه‌های روستایی اتفاق افتاده است.

به گزارش اماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین سبزواری روز یکشنبه در نشست ویژه ستاد بحران که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران کل بحران استانداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت توزیع برق، منابع طبیعی، بخشدار خرانق و تعدادی از مدیران شهرستان به‌منظور بررسی میزان خسارات وارده ناشی از سیل به روستاهای بخش خرانق تشکیل شد افزود: عمده مشکلات به وجود آمده در بخش‌های سه گانه شهرستان بوده و فقط چندین مورد آب گرفتگی معابر در مرکز شهرستان گزارش شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در همان ساعات اولیه رفع شد.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد از خسارات وارد آمده به مسیرهای مواصلاتی، ابنیه راه‌ها وجاده‌های بین روستایی خرانق تعلق دارد که تخریب بخش یا تمامی تعدادی از آبنماها وآب بردگی شانه راه‌ها از جمله این موارد است.

سرپرست فرمانداری اردکان در ادامه به ایجاد مسیرهای جایگزین به منظور ارتباط بین روستایی در بخش‌های آسیب دیده شهرستان اشاره و تصریح کرد: نفوذ آب و تخریب اثاثیه تعدادی از منازل مسکونی، شکستگی و قطع تیرهای برق، تخریب باغات، قنوات و زمین‌های کشاورزی و تلف شدن تعدادی از دام‌های روستاییان بخش دیگری از خسارات وارد شده ناشی از سیل اخیر در شهرستان اردکان بود.

رییس ستاد بحران  اردکان ۲۰ درصد از خسارات به وجود آمده را در حوزه کشاورزی و دامداری برشمرد و میزان خسارات ناشی از سیل هفته گذشته را قریب ۱۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.

سبزواری میزان خسارات سیل به قنوات را قابل توجه برشمرد و گفت: متاسفانه سیل اخیر خسارات سنگینی را به قنوات روستایی به عنوان تنها منابع آبی مورد استفاده کشاورزی و آشامیدنی وارد کرده است که ۲۴ حلقه قنات در بخش خرانق به صورت کلی تخریب و یا بخش عظیمی از ان آسیب دیده است که در برخی از روستاها به واسطه تخریب کامل قنوات آبرسانی به صورت سیار در حال انجام است.

مرکز شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

  • نویسنده : مائده ایمانی