رسانه‌ها درخصوص وضعیت سلمان رشدی نوشتند که او تحت عمل جراحی قرار دارد.

به گزارش آماج خبر به نقل از شفقنا، ساعاتی پیش سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی که در حومه نیویورک مشغول سخنرانی بود، هدف حمله یک جوان قرار گرفت و از ناحیه گردن زخمی شد.

 

گاردین گزارش داد، برخی از رسانه ها از زخمی شدن مصاحبه کننده این مراسم نیز خبر دادند. مدیر موسسه‌ای که رشدی در آن در حال سخنرانی بود در توییتر نوشت: وضعیت سلمان رشدی و «هنری ریز» (مصاحبه کننده مراسم) نامشخص است و همه برنامه‌های این موسسه لغو شده است.

 

خبرنگار اسکای نیوز که می گوید در محل این حمله حضور داشته، روایت کرد: «فرد مهاجم که لباسی کاملاً سیاه بر تن داشت از سن بالا رفت و به رشدی حمله کرد. ما فکر کردیم او خم شده تا میکروفون خود را صاف کند، اما از سمت چپ به زمین افتاد. اولین چاقو که به گردن رشدی خورد او از زمین بلند شد و دوید. بعد مردم و نیروهای امنیتی به سمت سن هجوم بردند.»

 

تصویری که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، سر رشدی را در حالی نشان می دهد که پاهایش کمی بالا رفته است و فردی به شکمش فشار وارد می کند. صدای زنی که در فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد اینطور شنیده می‌شود که: «امیدوارم بتوانند او را نجات دهند، زیرا اولین چاقو درست نزدیک رگ او بود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده