در شرایطی این روزها شهریه‌های مدارس نجومی شده که کمترین دریافتی سهم معلمان غیرانتفاعی است. معلمان این مدارس گلایه دارند و می‌گویند میزان حقوق معلم در سامانه وزارت آموزش و پرورش جهت رتبه بندی مدرسه، چیزی که وارد می‌شود با حقوقی که می‌گیریم مغایرت دارد.

به گزارش آماج خبر، محمد مهدی ملاکی:طرحی برای ساماندهی شرایط معلمان در مدارس غیر انتفاعی در حال بررسی است که اگر تصویب شود شرایط معیشتی معلمان ارتقا پیدا می‌کند.

همه مدارس غیر دولتی کشور در سال تحصیلی جدید هم حقوق‌شان و هم بیمه آن‌ها تغییر می‌کند یعنی حقوقشان حقوق اداره کار می‌شود و بیمه هم سی روزه پرداخت می‌شود و این چیزی است که مصوبه وزارت است و برای تصویب به مجلس رفته است، در صورت تصویب، قطع به یقین اجرا می‌شود؛ و اینکه در سامانه مدارس، مؤسسین رقم‌هایی اعلام می‌کنند و غافل از این هستند که حقوق باید از طریق همین سامانه جدید پرداخت شود؛ بنابراین مؤسسان مدارس نمی‌توانند کمتر پرداخت کنند.

امسال مجوز افزایش ۲۰ درصدی شهریه به مدارس غیردولتی استان داده شده و نرخ نهایی هر مدرسه بر اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس، فضا، میزان اجاره بها، تجهیزات و هزینه سرانه نیروی انسانی مدارس مشخص گردیده است.

  • نویسنده : الهه مهرپرور