مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم این استان در طرح نهضت ملی مسکن ساخت حدود ۵۱ هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و خودمالکان است.

حسینعلی مقصودی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری و جلسه معارف مدیران تاکید کرد: از این تعداد ۴۰ هزار و ۹۰۰ واحد سهم شهرهای استان بود و در این راستا ۸۲ هزار و ۸۲۸ متقاضی در استان نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با هفت هزار و ۹۸۲ مورد از سازندگان افزود: از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ نفر با بانک‌ها قرارداد بسته‌اند.

مقصودی به لزوم تامین ۷۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این سطح تاکنون ۴۸۸ هکتار به روش‌های مختلف تامین شده است.

وی با اشاره به فراهم کردن شرایط برای ساخت مسکن خود مالکان در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد ۱۳۴ واحد در قالب یک‌هزار و ۲۱۸ طرح به بانک معرفی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: در سال‌جاری مجوز ماده ۲۳ برای برخی طرح‌های استان مانند جاده باباحیدر به چلگرد، حاشیه زاینده‌رود از سامان تا قراقوش، ورودی شهر اردل و کمربندی این شهر و مسیر سورشجان به سودجان دریافت شده است.

وی گفت: ۳۴ طرح‌ بزرگ در حوزه راه چهارمحال و بختیاری، به‌طول ۱۷۷ کیلومتر در استان تعریف شده که از این طول ۱۲۰ کیلومتر بزرگ‌راه و ۵۴ کیلومتر راه اصلی است.

مقصودی تاکید کرد: ۱۰ دستگاه تونل به‌طول ۱۲.۵ کیلومتر و ۶ دستگاه تقاطع غیرهم‌سطح در چهارمحال و بختیاری در حال ساخت است.

وی با اشاره به ساخت ۳۰۷ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان یک درصد وسعت کشور با ۱.۶ بزرگ‌راه‌های ایران را به‌همراه ۷۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی دارد.

مقصودی تاکید کرد: هم‌اکنون طرح‌های مهمی در چهارمحال و بختیاری مانند کنارگذر سامان، باند دوم بن به داران، تکمیل محور شهرکرد به بروجن، تکمیل جاده بروجن به لردگان به ایذه، کمربندی شمال بروجن، محور گندمان به بلداجی، گوشکی به پل قرح، شهرکرد به شلمراز، تونل زره، محور گورمیزه اردل به دوپلان کیار به خوزستان، تونل چری و راه‌های اطراف آن، محور فارسان به دشتک، جاده باباحیدر به چلگرد، مسیر چلیچه به جونقان، تونل هونی در گردنه تاراز و تقاطع غیر هم‌سطح سه‌راهی هفشجان در حال ساخت است.

وی ارزش قراردادهای حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری را ۱۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال دانست و افزود: گرفتن مجوز ماده ۲۳ برای طرح‌های دیگر راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مانند جاده شهرکرد به فرخشهر ، تقاطع غیرهم‌سطح سه‌راهی شهرک صنعتی شهرکرد، بهسازی محور لردگان به سردشت و بهسازی جاده لردگان به فلارد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به استان ۳۴ هزار میلیارد ریال برای حوزه راه و راه‌آهن این استان مصوب شد که از این مبلغ تاکنون ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: از محل مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای جاده شهرکرد به بازفت ۹ هزار میلیارد ریال، شهرکرد به بروجن و لردگان چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، فارسان به دشتک ۲ هزار میلیارد ریال، سورشجان به چلگرد یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اردل به دوپلان ۲ هزار میلیارد ریال، سامان به تیران یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، شهرکرد به بن به داران یک‌هزار میلیارد ریال، لردگان به ایذه سه هزار میلیارد ریال و راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۱۰ هزار میلیارد ریال مصوب شد.