فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر برای فعالیت قاچاقچیان ناامن است چراکه در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و دستگیر می‌شود.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ سرهنگ یدالله شرفی با اشاره به اینکه برخورد با تخلف اقتصادی از جمله قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اولویت برنامه‌های مرزبانی استان قرار دارد اظهار داشت: مرزبانی استان بوشهر با استقرار در سواحل، اسکله، بنادر، گمرک و مرز دریایی خلیج‌فارس با هرگونه تخلف و قاچاق برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه انتقال کالا خارجی بدون اسناد معتبر قانونی و گمرکی قاچاق محسوب و پیگیری می‌شود گفت: تمام مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر تحت رصد شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی قرار دارد و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از شناسایی محموله قاچاق پارچه خارجی در سواحل استان خاطرنشان کرد: با اشراف و هدایت اطلاعاتی مرزبانی استان بوشهر، یک دستگاه کامیون حامل حجم زیادی از کالای قاچاق با اسناد جعلی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی در محور اراک شناسایی و توقیف شد.

شرفی با اشاره به کشف یک هزار و ۳۰۶ طاقه پارچه از کامیون توقیف شده گفت: این پارچه‌ها به صورت پوششی در کامیون جاسازی شده بود که با هوشیاری نیروهای مرزبانی استان بوشهر و با مشارکت پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی کشف شد.

 

وی ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این عملیات ارزش محموله قاچاق یاد شده را شش میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: متهم به همراه محموله قاچاق پس از تشکیل پرونده قضایی تحویل مقامات ذی‌صلاح شد.

سرهنگ شرفی ضمن تقدیر از همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی تأکید کرد: سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر برای فعالیت قاچاقچیان ناامن است چراکه در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و دستگیر می‌شود.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی