بورس امروز رشد بیش از دو هزار واحدی را تجربه کرد، اما فرابورس روند نزولی به خود گرفت. کارشناسان عقیده دارند که معاملات فردا متعادل و گاها مثبت دنبال می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز در محدوده یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحدی ایستاد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بازار سرمایه در سه گروه فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی رقم خورد. حقیقی‌ها بخش عمده‌ای از سهام خود را از گروه‌های خودرو و ساخت قطعات و محصولات غذایی و آشامیدنی خریدند.

امروز در مجموع حدود دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد. پنج نماد خودرو، شتران، خگستر، خساپا و فملی به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد روند تعادلی معاملات، همچنان ادامه پیدا کند.

بورس صعودی می‌شود؟

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به وضعیت بورس روند متعادل بازار طی روزهای آینده ادامه پیدا می‌کند. همچنین در روزهای باقی مانده از پایان سال انتظار افت یا رشد شارپی از بازار سرمایه را نداریم.

وی توضیح می‌دهد: در معاملات امروز شاخص کل و به طور کلی کلیت بازار در روندی متعادل و متوازن قرار داشت. شاخص هم‌وزن نیز به مراتب وضعیت بهتری داشت و روند تعادلی خود را حفظ کرد، البته لیدری گروه خودرویی‌ها نیز در حفظ شاخص بی‌تاثیر نبود.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بررسی عملکرد گروه‌های مختلف امروز نشان می‌دهد که پالایشی‌ها وضعیت ضعیف‌تری داشتند و با سرخ‌پوشی معاملات را تمام کردند. در مقابل گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل‌ونقل که از ارز ۴۲۰۰ تومانی و برجام تاثیر بیشتری می‌گیرند مثبت بودند.

  • نویسنده : رقیه کدخدازاده