استاندار بوشهر گفت: شهرک زیست فناوری دلوار از زیرساخت‌های لازم برخوردار است که لازم است با حمایت ویژه زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرک فراهم شود.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ احمد محمدی‌زاده در جلسه قرارگاه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر با اشاره به حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: شهرک زیست فناوری دلوار یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت شهرک زیست فناوری دلوار گفت: این شهرک از زیرساخت‌های لازم در عرصه آب، برق، معابر و دیگر امکانات برخوردار است که لازم است با حمایت ویژه زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرک فراهم شود.

استاندار بوشهر از فعالیت سه شرکت تولیدی دانش‌بنیان تولید غذای ماهی و میگو پرورشی، مرکز تکثیر و پرورش کرم دریایی و تولید بچه ماهی برای پرورش در قفس در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک زیست فناوری دلوار باید با نگاه ویژه و حمایتی انجام شود.

محمدی‌زاده تولید محصول در شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه تولید محصول در آن‌ها فراهم شود.

وی از راه‌اندازی مرکز پرتوزایی هسته‌ای در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با توافق رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مرکز پرتوزایی برای ویروس‌زدایی محصولات کشاورزی ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به استفاده از فناوری هسته‌ای در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: پرتودهی با استفاده از فناوری هسته‌ای برای ارتقای کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی مورد توجه ویژه قرار دارد که در سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به بوشهر این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه اکنون برخی از فضاهای دانشگاه‌های استان بدون استفاده است، گفت: ظرفیت و فضاهای خالی مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علمی و کاربردی به پارک‌های علم و فناوری تبدیل شود.

وی با تأکید بر حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در ابعاد واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و دیگر عرصه‌ها باید مورد حمایت ویژه قرار گرفته شود

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی