معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان به ازای هر عضو زیر پوشش، سالیانه از ۱۵۰ دلار سهمیه ارزی برای واردات کالا بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، ابوالقاسم محمدزاده به مصوبه هیات وزیران برای اجرای برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: متقاضیان مشمول می‌توانند برای ثبت نام از طریق سامانه الکترونیکی مرزنشینان اقدام کنند.

وی افزود: چنانچه تاریخ اعتبار کارت هر کدام ازمرزنشینان منقضی شده است برای استفاده از تسهیلات تعاونی‌های مرزنشینان اعتبار آن را تمدید کنند.

معاون اداره کل صمت استان بوشهر با اشاره به نام‌نویسی در سامانه الکترونیک مرزنشینان و مزایای آن گفت: عضویت در این سامانه برای مرزنشینانی است که در حریم ۴۵ کیلومتری مرز ساکن هستند و معافیت‌های واردات کالا و واریز ارز به این کارت به ازای هر نفر از خانواده سالانه ۱۵۰ دلار در نظر گرفته شده است.

محمدزاده گفت: فرآیند نام نویسی در مناطق مرزی مشمول در محل بخشداری‌های مرکزی به‌عنوان متصدیان نام نویسی در حال انجام است.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه جدید یکپارچه مرزنشینان، ایجاد دسترسی به سامانه مرزنشینان، کاهش مبلغ صدور کارت مبادلات مرزنشینان، واگذاری خدمات مرزنشینان از مرکز استان به شهرستان‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه تجارت مرزنشینی از جمله کار‌های مهم صورت گرفته اداره کل صمت استان بوده است.

  • نویسنده : فاطیما عباسی