مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به شعارهای اختصاصی روزهای دهه کرامت گفت: معرفت‌افزایی، تسهیل زیارت، خدمت کریمانه، دانش بنیان بودن، شادی و نشاط، مردمی بودن، وحدت، نوآوری و خلاقیت از محورهای محتوایی مورد توجه در برنامه‌های دهه کرامت است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علی قاسمی در نشست خبری تشریح برنامه های آستان مقدس بانوی کرامت در دهه کرامت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه محتوایی برنامه‌های این دهه اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مختلف برای جهاد تبیین به عنوان فریضه‌ای فوری و همگانی که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری است از اولویت‌های محتوایی آستان مقدس برای دهه کرامت امسال است.

وی افزود: توجه به بعد تمدن سازی مکتب اهل بیت(ع) در ایام الله نیمه خرداد، توجه به زیارت و ترویج فرهنگ زیارت در روز بزرگداشت امام زادگان، توجه به شرایط ویژه معیشتی، اجتماعی و ضرورت گسترش خدمت کریمانه و مواسات از جمله اولویت های محتوایی دهه کرامت است که در شعار محوری و شعارهای روز ها به آن توجه شده است.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت الگوسازی در شادی و نشاط را از اولویت های محتوایی آستان مقدس بانوی کرامت دانست و افزود: برگزاری جشن‌های بزرگداشت روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س) در راستای تکریم مقام دختر و ایجاد حس رضایت از دختر بودن و اهتمام به نقش و کارکرد دختر در میان دختران جامعه دنبال می‌شود.

وی گفت: به طور کلی اصولی که بر برنامه های دهه کرامت حاکم است عبارت از معرفت افزایی، تسهیل زیارت، خدمت کریمانه، محبت و ارادت به خاندان اهل بیت(ع)، دانش بنیان بودن فعالیت ها، شادی و نشاط، مردمی بودن، وحدت محبین اهل بیت(ع)، نوآوری و خلاقیت و روشنگرانه بودن است.

قاسمی با بیان اینکه شعار روز میلاد حضرت معصومه (س) «دختران فاطمی؛ نورچشم اهل خانه» در نظر گرفته شده است، افزود: برای ۱۲ خرداد شعار «خانواده تمدن ساز؛ کانون محبت و کرامت»، ۱۳ خرداد شعار «عالمان آگاه؛ تکیه گاه محرومان»؛ ۱۴ خرداد شعار «امام خمینی؛ هادی امت در مسیر کرامت»، ۱۵ خرداد شعار «امام زادگان علیهم السلام؛ محور بصیرت، جهاد ، شهادت» و شانزده خرداد همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ شعار «حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع)؛ امین ولایت، اسوه مدافعان ولایت» مشخص شده است.

وی ادامه داد: شعار روزهای ۱۷ تا ۲۰ خردادماه نیز به ترتیب شعارهای «نوجوانان و جوانان؛ طلایه داران گام دوم انقلاب»، «مساجد و تشکل های دینی؛ پایگاه جهاد تبیین»، «مدیریت مردمی و انقلابی؛ محور کرامت و عزت»، «تحقق جامعه مهدوی در پرتو خدمت رضوی» و برای روز ولادت امام رضا علیه السلام شعار«عالم آل محمد(ص)؛ امام رأفت و کرامت» تعیین شده است.

  • نویسنده : سعادت کاظمی