رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کشور در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اجرای طرح سامانه فروشگاهی و مودیان مالیاتی کشور گفت: با اجرای این سامانه شاهد شفافیت اقتصادی، عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی در سطح کشور خواهیم بود.

به گزارش آماج خبر و به نقل از ایسنا یزد، برزگری، در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اجرای طرح سامانه فروشگاهی و مودیان مالیاتی کشور گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد بستر اطلاعاتی برای برنامه ریزی های مالیاتی و غیر مالیاتی، ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی، ایجاد مکانیزم دوطرفه کنترلی مبارزه با فرار مالیاتی از جمله مزایای این طرح است.

برزگری در ادامه افزود: مبارزه با قاچاق، مبارزه با احتکار نیز از اهداف جانبی این قانون است که پایدارشدن درآمدهای بودجه ای و جلوگیری از استقراض دولت با توجه به درآمدهای پایدارو پیشگیری از تورم از جمله مزایای این طرح است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کشور گفت: در این قانون هرکسی که کالا می فروشد به عنوان صاحبان مشاغل یا اشخاص حقوقی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کند که این صورتحساب دارای شماره ای است و معاقب آن خریدار نیز آن را تایید یا رد کند که با اجرای آن تمامی مودیان شامل آن می شوند.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه ما هنوز فراخوان الزام به ثبت نام را صادر نکرده ایم زیرا هدف ما اجرای تدریجی و تشویقی است افزود: اجرای آن از صاحبان مشاغل بزرگ شروع می شود و به تدریج انجام می شود که از ۲۱ تیرماه فراخوان داوطلبی عضویت داده ایم که تاکنون ۳ هزارو ۷۰۰ نفر وارد شده اند و درخواست عضویت داده اند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کشور گفت: ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی، ایجاد مکانیزم های دو طرفه کنترلی و مبارزه با فرار مالیاتی از جمله مزایای این طرح است که دنبال می شود.

وی افزود: از اوایل تیرماه امسال در خصوص چندین مودیان نمونه این کار را انجام می دهیم و از طریق برخی سامانه ها این لینک را دنبال می کنیم.

برزگری گفت: در قانون پایانه فروشگاهی الگوهای صورتحساب تعیین می شود بدین صورت که کسب و کاری کالای خود را به کسب و کاری دیگر می فروشد لذا اساسا پز فروشگاهی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بر همین اساس اطلاعات دو شرکت درج می شود.

  • نویسنده : نرگس انگیزه