مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت از بررسی و اصلاح پیش نویس قانون تشکل‌های اجتماعی، طی نشست و مکاتبه با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خبر داد.

به گزارش آماج خبر، مهندس محمدجواد حیدری پور افزود گفت: در کشور بیش از ۲۰ هزار خیّر حوزه سلامت را شناسایی کرده ایم و بانک اطلاعاتی مناسبی در این زمینه تهیه شده که به صورت دوره‌ای به روزرسانی می‌شود.

 

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت ضمن تایید برخی مشکلات ساختاری، ابراز امیدواری کرد که با رویکرد مثبت وزیر بهداشت به حوزه خیّرین و مشارکت‌های اجتماعی، بتوانیم هرچه بیشتر از ظرفیت‌های این حوزه در راستای ارتقای سلامت همگانی بهره ببریم.

 

مهندس حیدری پور با اشاره به آمار سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه فعال در حوزه سلامت، افزود: ما در اداره کل به ارزیابی و رتبه بندی این نهاد‌ها پرداخته ایم و به صورت مستمر فعالیت آن‌ها را در حوزه سلامت پایش می‌کنیم. بانک اطلاعات این موسسات تهیه شده که آن هم به صورت دوره‌ای به روزرسانی می‌شود.

 

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت در پایان از بررسی و اصلاح پیش نویس قانون تشکل‌های اجتماعی از سوی این اداره کل طی نشست و مکاتبه با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خبر داد.

 

در ادامه، سید فرهاد عریضی، قائم مقام و مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز در این نشست، به معرفی طرح‌ها و پروژه‌های مهم خیّرساز این استان پرداخت.

 

وی همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی و خیّرین سلامت در استان، خواستار توجه ویژه وزارت به این مهم و رفع مشکلات ساختاری آن شد.

 

گفتنی است، مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت در این سفر با چند تن از مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه مطرح در این استان، مذاکره و تبادل نظر کرد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : وبدا