مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای شناسایی و حل مشکلات دختران بازمانده از تحصیل در سراسر کشور، از احیای مجدد توزیع سبد تغذیه دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش آماج خبر، زهرا پناهی‌روا در این‌باره اظهار کرد: برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به‌ویژه دختران در استان‌های مختلف بالاخص مناطق محروم برنامه‌های مختلفی را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور دنبال می‌کنیم.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی خوبی در حال کار بر روی موضوع بازماندگان هستند تا بتوانیم مشکلات و نیازهای این گروه از کودکان در سراسر کشور را شناسایی و در راستای کاهش آن گام برداریم.

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیازهای کودکان محروم از تحصیل در شهر تهران به طور ویژه در حال شناسایی است، گفت: در تلاش هستیم هماهنگی‌هایی با دیگر دستگاه‌ها داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات مربوط را در بخش دختران برطرف و آنها را به سیستم آموزشی برگردانیم.

پناهی‌روا در پاسخ به پرسشی درباره آمار دختران بازمانده از تحصیل گفت: آمارهای کلی وجود دارد، اما مسئولان مربوطه باید آن را اعلام کنند. اما به عنوان حامی این کار باید بگویم که همزمان با آغاز سال تحصیلی اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و شاهد کاهش آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس خواهیم بود.

وی درباره برنامه‌های ویژه حمایت تعذیه‌ای از دختران دانش‌آموزان نیز عنوان کرد: به طور کلی در حوزه حمایت تغذیه‌ای در سال تحصیلی جدید اتفاق خوبی رقم می‌خورد. توزیع تغذیه دانش‌آموزی احیا شده است و عمدتا مختص مناطق محروم است که دستور آن نیز از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شده و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد برقراری تغذیه برای دانش‌آموزان مناطق محروم باشیم.

  • نویسنده : سپیده حیاتی