مردم ثابت کردند که که هنوز بر قله افتخارات و عزت انقلاب اسلامی ایستاده اند و ما هم شرمنده شهدا هستیم و هم شرمنده مردم. امروز همه مردم اعم از پسر و پدر، مادر و دختر، کوچیک و بزرگ،‌ همه و‌همه همچون پروانه وار گرد شمع وجود شهدای گمنام می گردند. قطرات اشک روی […]

 

مردم ثابت کردند که که هنوز بر قله افتخارات و عزت انقلاب اسلامی ایستاده اند و ما هم شرمنده شهدا هستیم و هم شرمنده مردم.

امروز همه مردم اعم از پسر و پدر، مادر و دختر، کوچیک و بزرگ،‌ همه و‌همه همچون پروانه وار گرد شمع وجود شهدای گمنام می گردند. قطرات اشک روی گونه های مردم روان می شود.

شهدای گمنامی که سال های سال در بیابان ها و کوه ها بر زیر خاکریز ها در سرما ها و‌گرمای تفتیده جنوب، بدون هیچ اثری در خلوت و‌تنهایی به سر میبردند و هیچ مونسی جز مادرشان حضرت زهرا(س) نداشتند و اینک فضای شهرهای کشورمان به عطر وجود آنها معطر شده است.

این تقارن باید گرانی داشته بشه، تقارن بین سالگرد شهادت بانوی نور و برکت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و تشییع پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس بر دستان مردم ولایت مدار کشور.

مردم ثابت کردند که که هنوز بر قله افتخارات و عزت انقلاب اسلامی ایستاده اند و ما هم شرمنده شهدا هستیم و هم شرمنده مردم.

حضور پیکر مطهر شهدا یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس دفاع را تداعی میکنند هشت سالی که از خاک و‌ناموس دفاع، در راه خدا جهاد کردند و در راه خدا هم به شهادت رسیدند زیرا که بالاترین پاداش از سوی خداوند شهادت است و این خیلی با عظمت است.

ما نباید بگذاریم یاد خاطره شهدا از بین برود زیرا امنیت امروز ما، مدیون شهدایی هستیم که با گذاشتن جان بر کف دست، رفتند و دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

همانطور که «رهبر کبیر انقلاب»درباره فرهنگ شهادت می‌فرماید: فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است.

ما باید این فرهنگ شهادت را، با زنده نگهداشتن یاد و‌خاطره به نسل های بعد به ارث برسانیم تا فرزندان ما به قرار دادن شهدا و امام شهدا بر سر لوحه زندگی خود، یاد و‌خاطره آنها همیشه زنده بماند.

  • نویسنده : صادق آبدار