علیرضا زاکانی گفت: شهرداری در صادرات گل و گیاه مستقیما مسئولیتی ندارد، اما ما برای بالابردن سرانه مصرف داخلی و شناساندن و صادرات بهتر به تولیدکنندگان کمک می‌کنیم.

به گزارش آماج خبر؛ شهردار تهران در حاشیه افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران اظهار کرد: ۱۵ هزار تولیدکننده گل در کشور وجود دارد که تولیدکنندگان جهانی در حوزه گل و گیاه هستند؛ با توجه به اقلیم چهار فصل ایران موقعیت خاصی وجود دارد که در حوزه تولید گل و عرضه و صادرات آن حرف‌های زیادی در سطح جهانی و بین المللی داشته باشیم؛ این نمایشگاه از نظر کیفیت و قابلیت نسبت به نمایشگاه‌های گذشته در موقعیت بهتری قرار دارد.

 

وی بیان کرد: صنعت پروش گل و گیاه صنعتی است که می‌تواند برای کشور ما جنبه‌های اشتغال آفرینی، آرامش بخشی و رونق اقتصادی را به ارمغان آورد.

 

 

 

زاکانی درباره کشت چمن در شهر تهران بیان کرد: مدت هاست که کشت چمن در شهرداری تهران به عنوان گیاه پرمصرف ممنوع شده است و چمن‌هایی که الان در تهران وجود دارد در سابق کشت شده است؛ شهرداری برنامه‌ای برای اینکه چمن جدیدی در تهران کاشته شود، ندارد.

 

شهردار تهران درباره استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در علمی کردن کاشت گل و گیاه در تهران یادآور شد: باد در زمینه علمی کردن کاشت سنتی گیاه اهتمام ورزید و شهرداری از این تغییر حمایت می‌کند.

 

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی