نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: زمانی که از یزد به عنوان شهری تاریخی و جهانی یاد می‌کنیم، این شهر باید استانداردها و امکانات لازم به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر را داشته باشد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، محمدصالح جوکار، صبح دوشنبه در مراسم کلنگ زنی پردیس سینمایی آسمان با حضور رئیس حوزه هنری با بیان اینکه پس از انقلاب نگاه‌ها به هنر و سینما تغییر کرد، اظهار داشت: امروز باید با استفاده بهینه از بستر سینما، فرهنگ، هنر و تئاتر، پیام‌های ارزشی‌ و انقلابی را به دیگران منتقل کنیم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه سینما اظهار کرد: امروز سینما در زمینه تبلیغات و مباحث فرهنگی حرف اول را در دنیا می‌زند و استکبار از این هنر و صنعت بیشترین استفاده را برای تخریب فرهنگ ایران به کار می‌گیرد.

جوکار با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر چیزی که از بستر هنر برخیزد، یقیناً آن موضوع پایدار خواهد بود، ادامه داد: بنابراین در این عرصه هرچه اهتمام داشته باشیم و تلاش کنیم جای کار بیشتری دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در همین ایام محرم و عاشورا زمانی که گردشگران خارجی به یزد مراجعه و آیین عزاداری این شهر را مشاهده می‌کنند، نگاه آنها به اسلام تغییر می‌کند؛ بنابراین با چنین تأثیری، چرا در بافت تاریخی ساعاتی از وقت گردشگران را برای تماشای فیلم‌های مناسب که فرهنگ ایران را معرفی می‌کند، اختصاص ندهیم.

جوکار با بیان اینکه یزد به عنوان شهر تاریخی شناخته شده و بافت تاریخی آن به ثبت جهانی رسیده است، گفت: زمانی که از یزد به عنوان شهری تاریخی و جهانی یاد می‌کنیم، این شهر باید استانداردها و امکانات لازم به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر را داشته باشد.

وی افزود: زمانی که به ۴۵ سال قبل بر می‌گردیم جمعیت شهر یزد ۲۵۰ هزار نفر بود و سه سینما داشتیم اما امروز جمعیت یزد به ۷۵۰ هزار نفر رسیده اما مکان لازم برای فعالیت‌های هنری را نداریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در یزد تناسبی میان زیرساخت‌ها، آثار و اصحاب هنر داشته باشیم، عنوان کرد: این نابرابری سال‌ها است که یزد و هنرمندان یزدی را آزار می‌دهد و کمتر کسی به آن توجه کرده است.

جوکار به ناتمام ماندن تعدادی از پروژه‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهر یزد اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها به دلایل مختلف معطل مانده که امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان