برای نخستین در تاریخ صنعت نیشکر کشور، تولید روزانه تصفیه و تولید شکر سفید در کشت و صنعت امیرکبیر خوزستان وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شکسته شد.

به گزارش آماج خبر، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت : در شبانه روز گذشته، با تصفیه و تولید ۹۱۶ تُن شکر سفید در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر، برای اولین بار در تاریخ شرکت، رکورد تولید این محصول شکسته شد.

 

عبدعلی ناصری ،ثبت رکورد تصفیه و تولید شکر در این واحد نیشکری را حاصل همت کارگران دانست و تاکید کرد: صنعت بزرگ توسعه نیشکر مسیری را در پیش گرفته که با حمایت‌های لازم، به سمت خودکفایی کشور در تامین این کالای اساسی گام بر می‌دارد.

 

وی با بیان اینکه تصفیه و تولید شکرسفید در همه واحد‌های هشت گانه نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه دارد ،افزود:تاکنون بیش از ۲ میلیون تُن نیشکر در واحد‌های هشت گانه برداشته و ۱۶۷هزار تُن شکر تولید شده است.

 

برداشت نیشکر در سطح ۶۸هزار هکتار از اراضی نیشکری واحد‌های هشت گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی از ۲۸مهر ماه امسال شروع شده و به مدت ۱۰۰روز کاری ادامه خواهد داشت.

 

ناصری افزود: تولید شکر در واحد‌های هشت گانه به تدریج در حال توزیع در بازار‌های داخلی کشور است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از استمرار تولید و تصفیه شکر خبر داد و بیان داشت:شکر در نوبت‌های کاری، بدون وقفه تولید و با نظارت سازمان صمت خوزستان، روانه بازار می‌شود.

 

طبق پیش‌بینی انجام شده، امسال از مجموع کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر پنج میلیون تُن نیشکر برداشت و از این میزان بیش از ۵۰۰ هزار تُن شکر تولید می شود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده