رئیس پلیس فتای استان بوشهر از مشاهده یک شگرد جدید کلاهبرداری توسط مجرمین سایبری در بستر سایت دیوار خبرداد.

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتای استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران از مشاهده یک شگرد جدید مجرمین سایبری در کلاهبرداری از بستر سایت دیوار خبرداد و اظهار داشت: هم استانی‌های گرانقدر توجه داشته باشند که از واریز هر گونه وجهی به حساب کلاهبرداران سایبری صرفاً بر حسب اعتماد به ادعاهای طرف مقابل در سایت دیوار و بدون بررسی لازم، خودداری کنند.

 

 

وی بیان داشت: در چند روز گذشته، تعدادی از شهروندان بوشهری به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشته‌اند جهت پیدا کردن تورهای مسافرتی با شرایط ویژه و برای عزیمت به شهرستان سپیدان و تجربه کردن یک محیط برفی به سایت دیوار مراجعه و با مشاهده آگهی تور مسافرتی سپیدان که شرایطی نظیر عکاسی رایگان، موسیقی زنده، ورودی رایگان و.. اعلام داشته بود، به گفته‌های مدیر اینترنتی تور اعتماد کرده و هزینه را پرداخت کردیم و الان متوجه شده‌ایم که فریب خورده‌ایم و اصلاً تور مسافرتی حقیقت نداشته و این آگهی برای کلاهبرداری در سایت درج شده است.

 

 

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود: یکی از ترفندهای کلاهبرداران سایبری، تبلیغ و ثبت نام تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی است که با توجه به شرایط فعلی آب و هوایی استان فارس و استقبال هم استانی‌های عزیز از مسافرت به مناطق سردسیر و برفی، باز هم شاهد سهل انگاری و زودباوری کاربران و از دست دادن بخشی از سرمایه آنان می‌باشیم.

 

 

سرهنگ قاسمی افزود: اقدامات تخصصی برای دستگیری این مجرم سایبری در حال پیگیری بوده و سرنخ‌های دیجیتال خوبی از هویت و محل اختفاء وی جمع آوری شده و با هماهنگی قضایی در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهد شد.

 

رئیس پلیس فتای استان بوشهردر توصیه ای به کاربران گفت: اگر قصد مسافرت در این ایام را دارید توصیه می‌شود تا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا، برای استفاده از خدمات تورهای مسافرتی، از طریق مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری را دارند، اقدام نمایید و حتی الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به خرید بلیت و یا تور مسافرتی شود.

 

 

قاسمی ادامه داد: در صورتی که به علتی قصد تهیه بلیت یا رزرو محل اقامت یا تهیه مجوز ورود به اماکن گردشگری و تفریحی را بصورت اینترنتی دارید حتماً به آدرس اینترنتی یا اپلیکیشن‌های شرکت‌ها و مؤسسات معتبر مراجعه کنید و برای این منظور می‌توان از تجربیات موفق و مطمئن بستگان و دوستان مورد اعتماد خود نیز استفاده نمایید.

 

 

رییس پلیس فتا استان بوشهر در از مردم فهیم استان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.

 

  • نویسنده : معصومه مذکوری