رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس: ایران در عرصه هوافضا، دریایی و زمینی به خودکفایی و توانمندی دست یافته است.

به گزارش آماج خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدصالح جوکار با تأکید بر اینکه بسیاری از دستاورد‌های نیرو‌های مسلح مرهون ایثار، فداکاری و خلاقیت در دوران دفاع مقدس است، گفت: دشمنان در دوران جنگ تحمیلی اقدام به اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه کشورمان کردند و بر این اساس تامین تجهیزات نظامی برای دفاع از ایران اسلامی با دشواری مواجه بود.

وی افزود: رزمندگان با خودباوری تلاش کردند نیاز‌های داخلی را بر اساس ظرفیت‌های کشورمان تامین کنند، بنابراین امروزه مشاهده می‌شود در عرصه هوافضا، دریایی و زمینی به خودکفایی و توانمندی دست یافته ایم.

نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح کشورمان امروزه می‌توانند ادعا کنند از صفر تا صد تولید تجهیزات نظامی را بر پایه دانش بومی انجام می‌دهند، افزود: بسیاری از کشور‌ها چنین توانمندی را نداشته و نیازهایشان را از بازار‌های جهانی تامین می‌کنند.

جوکار با بیان اینکه روند بومی سازی نیاز‌های دفاعی در کشورمان با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که حوزه موشکی در کشورمان آغاز بکار کرد شاید برد اولیه ۵۰۰ متر بود، اما اکنون با دستیابی به فناوری‌های پیچیده شاهد تولید موشک‌های نقطه زن با برد چند هزار کیلومتر هستیم که دنیا را متحیر کرده است.

  • نویسنده : فاطمه شایق