درجلسه ای امتحانات دی ماه دانش آموزان پایه دوازدهم ناحیه دو خرم آباد تجزیه وتحلیل شد.

به گزارش آماج خبر، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، با بیان اینکه تجزیه و تحلیل صحیح و اصولی امتحانات منجر به شناسایی نارسایی ها ونقاط ضعف دانش آموزان و درنهایت، به ارتقا سطح علمی آنان می انجامد، گفت : با برنامه ریزی مطلوب و رفع نواقص می توانیم سطح آموزشی را ارتقا دهیم و شاهد درخشش دانش آموزان استان در کسب رتبه های علمی باشیم .

 

رضا عزتی تقویت حس رقابت بین دانش آموزان، تشویق ، ترغیب و همچنین ایجاد انگیزه بین آنان را مهم دانست و افزود : دست اندرکاران آموزش و پرورش و همه عوامل بحث ارتقا، سطح علمی دانش آموزان را اولویت خود قرار دهند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکند.

 

در این جلسه که با حضور مدیر، معاون آموزش متوسطه و کارشناس مسئول سنجش و ارزیابی آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم آباد و کارشناسان آموزش متوسطه استان برگزار شد، امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی ناحیه ۲ خرم آباد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .

 

در آموزش و پرورش لرستان ۳۲ شاخص برای ارتقا سطح علمی دانش آموزان هدف گذاری شده است که آموزش و پرورش ناحیه ۲ با تحقق ۷۵ درصد ، عملکردی نسبتا رضایت بخش داشته است.

 

بطوریکه در تجزیه تحلیل و مقایسه امتحانات دی ماه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این ناحیه در رشته علوم تجربی ۱۴/۲ نمره ، رشته ریاضی ۳۱/۰ نمره و رشته انسانی با میانگین ۴۳/۰ نمره در میانگین کل معدل دانش اموزان، رشد داشته است.

 

دروس زبان خارجه و شیمی در رشته تجربی ، و درسهای سلامت وبهداشت ، هندسه و شیمی در رشته ریاضی از جمله دروسی بود که دانش آموزان این ناحیه نسبت به میانگین استان نمره کمتری کسب کرده بودند که قرار شد با برگزاری کلاس های آموزشی و یادگیری مجدد و دوره های جمع بندی این دروس تقویت شود.

  • نویسنده : محمدرضا ویسکرمی
  • منبع خبر : صافی نیوز