نادر کریمی بیرانوند معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌و‌گو با امید محمدی رئیس مجلس دانش آموزی استان قم گفت: شیوه سنتی تدریس و ارزشیابی دروس عمومی در متوسطه دوم می بایست دستخوش تغییرات گردد.

به گزارش آماج خبر، نشست امید محمدی رئیس مجلس دانش آموزی استان قم و نادر کریمی بیرانوند معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم صبح پنجشنبه در دفتر نادر کریمی بیرانوند برگزار شد.

طی این جلسه مسائلی از قبیل محور تخصصی آموزش در دو دوره متوسطه، نگاه ویژه به دروس تخصصی و تغییر شیوه تدریس دروس عمومی، کمبود فضای پژوهشی و مطالعاتی برای دانش آموزان کنکوری، کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی ویژه ایام امتحانات و نیز دیگر دغدغه ها و مسائل داغ روز دانش آموزان متوسطه اولی و دومی استان قم مورد بحث واقع شد.

امید محمدی در رابطه با تغییر شیوه تدریس دروس عمومی تصریح کرد: شیوه تدریس و ارزشیابی سنتی برای دروس عمومی، مانع از تمرکز دانش آموزان بر دروس تخصصی می‌گردد.

همچنین رئیس مجلس دانش آموزی استان قم عنوان کرد: در ایام امتحانات و همچنین آمادگی برای کنکور با تشکیل ستاد برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در نواحی و شهرستان‌ها، می توان بر کیفیت و قیمت‌های این کلاس‌ها نظارت مستقیم داشت تا عدالت آموزشی نیز رعایت شود.

مشاور‌ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: دانش آموزان دوران متوسطه به ویژه متوسطه دوم، برای ایام امتحانات و آمادگی کنکور با مشکل کمبود مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی ویژه ایشان مواجه هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: نگاه ما مسئولین و مجریان هم بر این هست که شیوه تدریس و ارزشیابی دروس عمومی می بایست دستخوش تغییراتی گردد که این موضوع نیازمند ارائه نظرات و بررسی های کارشناسی هست و ما به مسئولین وزارتی انتقال می دهیم.

در این نشست نادر کریمی بیرانوند گفت: به جهت حل مشکل کمبود منابع علمی و مطالعاتی می‌توان مدارسی که از امکانات و فضای مناسب بهره مند می‌باشند، به عنوان پایگاه مطالعاتی و تحقیقاتی دانش آموزان استفاده گردد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با توجه به اهمیت حضور فعالین مجلس دانش‌آموزی استان قم در پایان افزود: با پیشگام شدن مجلس دانش آموزی، ستاد برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، امری اجرا شدنی است.

  • نویسنده : مبینا علی‌حیدری