به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: امسال (از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه) بیش از ۹۰ میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

روح الله غلامی بیان کرد: امسال (از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه) بیش از ۹۰ میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

وی مطرح کرد: این میزان صادرات محصولات کشاورزی شامل ۲۴۸ هزار تن انواع صیفی‌جات سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۷۴ میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی بیان کرد: در مدت یادشده (ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه) مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام بیش از سه میلیون تن به ارزش یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۵۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: میزان صادرات ۱۱ ماهه سال گذشته در این مدت یک میلیارد دلار ثبت شده و این مقدار از کل صادرات سال ۱۴۰۰ که وزن آن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده به میزان قابل توجهی فراتر رفته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام ادامه داد: گمرک مهران با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد و در بین تمام گمرکات مرزی کشور در اظهار کالای صادراتی گمرک اول است و در رویه ترانزیت با ۱۳۸.۴۰۰ تن شاهد رشد ۵۸ درصدی بوده‌ایم.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان