معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص گمانه‌زنی‌ها درباره توسعه میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم با حفر چاه‌های جدید، توضیحی ارائه کرد.

به گزارش آماج خبر، عادل مولا در خصوص انتشار اخباری مبنی بر حفر ۳۵ چاه جدید نفت در تالاب هورالعظیم به منظور توسعه میدان نفتی سهراب اظهار کرد: شرکت نفت طرحی برای توسعه میدان نفتی سهراب در شمال تالاب هورالعظیم ارائه داده است، اما تاکنون گزارشی در مورد اقناع سازمان حفاظت محیط زیست یا تهمیداتی که برای دخالت کمتر اندیشده شده باشد، برای اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ارسال نشده است.

 

 

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه هنوز در این خصوص به اقناع نرسیده‌ایم تاکنون مجوزی برای حفر ۳۵ حلقه چاه جدید در تالاب هورالعظیم صادر نشده است. اولین قدم این است که کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان را به اقناع برسانند که حداقل آسیب‌ها به تالاب‌ها می‌رسد.

 

مولا بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توانم بگویم مجوز حفر چاه‌های جدید و توسعه میدان نفتی سهراب در هورالعظیم صادر می‌شود یا خیر، زیرا ما در حیطه کارشناسی کار می‌کنیم، اما تصمیم‌گیرندگان افراد دیگری هستند.

 

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ما ترجیح می‌دهیم عملیات اکتشاف نفت خارج از تالاب انجام شود و همه تاسیسات خارج از تالاب باشند و اگر میادین نفتی مشترکی در تالاب وجود دارد به صورت سیستم‌های اُریب یا لوله‌های زیر زمینی کار خود را انجام دهند.

 

وی گفت: در حال حاضر شرکت نفت تنها این مجوز را دارد که در خارج از محدوده تالاب فرآورده‌های نفتی را که از سال‌های قبل اکتشاف کرده بود، از شمال تالاب به مناطق جنوبی جابه‌جا کند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده