مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: در راستای طرح نهضت ملی تولید مسکن در استان تاکنون پروانه ساخت هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی صادر شده است.
به گزارش آماج خبر؛ حبیب الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار راه و شهرسازی، احداث حدود سه هزار واحد مسکن ملی را در دستور کار قرار دارد که عمده این پروژه‌ها در سطح شهر ایلام آغاز شده است.
وی افزود: تاکنون برای هزار و ۱۱۷ واحد نیز با بانک‌های استان عقد قرارداد شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام بیان کرد: اسکلت ۲۴۵ واحد نیز تکمیل و ۲۴ واحد نیز به مرحله دیوار چینی رسیده است.
محبی، تعداد واحد‌های مسکن ملی فعال در حال اجرا را هزار و ۳۸۸ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد واحد‌های درشرف اقدام نیز هزار و ۳۱۶ واحد است.
وی اظهار کرد: پروژه هزار واحدی شهر ایلام به صورت بنیاد ساخت و پروژه ۳۶ واحدی آبدانان به صورت گروه ساخت در شرف انجام است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام ادامه داد: عملیات اجرایی احداث مسکن ملی در سطح شهرستان‌های ایوان ۳۲ واحد و دره شهر ۱۰۴ واحد نیز آغاز شده و در مابقی شهرستان ها، لومار ۲۰ واحد، آبدانان ٣۶ واحد، ملکشاهی ۱۰۰ واحد، سرابله ۳۲ واحد تفاهم نامه‌ها منعقد شده است و با توجه به تغییر طرح در شهر‌های مهران و دهلران به صورت یک طبقه در مرحله تهیه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی می‌باشد.
به گفته محبی، تاکنون اعتباری افزون بر ۲۳۳ میلیارد تومان در اجرای پروژه‌های مسکن ملی در استان ایلام هزینه شده است.
وی مطرح کرد: اسکلت ۲ بلوک پروژه ماهور شهر ایلام به طور کامل اجرا شده و پروژه بلوار نماز شهر ایلام در مرحله تکمیل اسکلت بوده و مابقی پروژه‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: تاکنون افزون بر ۱۵۲ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان در وضعیت تخصیص پروژه‌های مسکن ملی استان پرداخت شده است.
  • نویسنده : زهرا شهبازی