معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از آغاز اجرا طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرک استان خبر داد و گفت: در اجرا این طرح در ۷۲ بقعه متبرک استان بوشهر ۷۰ روحانی اعزام شده است.

به گزارش آماج خبر، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی با بیان اینکه امسال طرح بصیرت عاشورایی در ۷۲ بقعه استان آغاز شده است اظهار داشت: این طرح تا ۱۸ مردادماه ادامه دارد و مراسم سوگواری امام حسین علیه‌السلام و شهدای دشت کربلا در بقاع متبرکه و برنامه‌های عمومی شامل اطعام عزاداران، سخنرانی، برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی از اعزام ۷۰ روحانی و مبلغ برای اجرا طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرک استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برای ایام محرم ۷۰ مبلغ شامل ۴۰ روحانی بومی و ۳۰ طلبه اعزامی از قم به بقاع متبرکه و نقاط محروم استان اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان بوشهر با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف، اجرا نیت واقفان است بیان کرد: در همین راستا برای کمک به هیئت‌های مذهبی، نمایشگاه عرضه مواد غذایی برای ارائه محصولات با کمترین قیمت از ابتدای ماه محرم در بقاع متبرک استان دایر شده است.

حسینی به اجرا طرح قرار دوازدهم اشاره و اظهار کرد: دوازدهم هر ماه به نیت سلامتی امام زمان (عج) بسته‌های غذایی در استان توزیع می‌شود که از ابتدای سال این طرح آغاز شده است.

وی طرح شمیم حسینی را از دیگر طرح‌ها در ماه محرم دانست و بیان کرد: سال گذشته در اجرا طرح شمیم حسینی یک‌ هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی از محل درآمد موقوفات حضرت سیدالشهدا(ع) کمک شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان بوشهر با اشاره به اجرای مراسم اربعین حسینی در تمام شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف استان بوشهر در مرز شلمچه از ۱۶ تا ۲۶ شهریورماه با برپایی موکب اطعام و اسکان زائران حرم حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.

حسینی با بیان اینکه در ایام محرم برنامه‌های عمومی شامل اطعام عزاداران، سخنرانی، سوگواری در بقاع متبرک برگزار می‌شود افزود: امسال علاوه بر این ویژه برنامه‌ها و آیین غبارروبی و تعویض پرچم امامزادگان استان، برنامه احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، مراسم تاسوعا و عاشورا، ویژه برنامه بانوان همایش رهروان زینبی نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها از طریق فضای مجازی ارائه می‌شود اضافه کرد: حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوان نیز در دستور کار امامزادگان استان بوشهر در ماه محرم قرار دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان بوشهر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در برگزاری مراسم ایام محرم و صفر را مورد اشاره قرار دارد و تأکید کرد: برای برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم و صفر ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری با دیگر نهادها از جمله هیئت‌های مذهبی در دستور کار قرار دارد.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی