مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از وجود ۶۸ طرح نیمه تمام ورزشی در یزد خبر داد و گفت: در هفته دولت هیچ طرح جدید ورزشی در یزد کلنگ زنی نمی شود تا طرح‌های قبلی به بهره برداری برسد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا پورسلمان در نشستی خبری با اشاره به اجرای طرح های حوزه ورزش در هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۱۳ طرح ورزشی به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این طرح ها، دو سانتیمتر به سرانه ورزشی استان یزد افزوده می شود.

پورسلمان با بیان اینکه در حال حاضر، سرانه فضای ورزشی استان یزد ۶۸ سانتی مترمربع است، یادآور شد: در حال حاضر ۶۸ طرح نیمه تمام ورزشی در استان داریم و با توجه به این تعداد طرح نیمه تمام، هیچ طرح جدیدی در هفته دولت کنگ زنی نخواهد شد.

وی با اشاره به سیاست‌های حوزه ورزش در استان یزد افزود: تلاش ما پرهیز از عملکرد جزیره ای و هدر رفت سرمایه هاست ضمن اینکه نظام فرهنگ سازی و نشاط آفرینی را در حوزه ورزش دنبال می کنیم.

پورسلمان ادامه داد: در راستای نقش هدایتگری و راهبری اداره کل ورزش و جوانان، شورای ورزش شکل گرفته و هم بخش ورزش و هم جوانان با مشارکت دستگاه های مختلف به نقش آفرینی خواهند پرداخت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ملزم به ایجاد زیرساخت در حوزه ورزش و جوانان است، یادآور شد: متاسفانه مطالعه دقیقی در زمینه مکان یابی، ساخت و برنامه ریزی برای اماکن ورزشی وجود ندارد و این مشکلی است که نه تنها استان یزد بلکه تمام کشور از آن رنج می برد.

وی در مورد ورزش قهرمانی و انتظاراتی که در این زمینه توسط مردم، ورزشکاران و خبرنگاران وجود دارد، عنوان کرد: در این حوزه تلاش داریم ساماندهی نیروهای انسانی هیئت‌های ورزشی را گام به گام پیش ببریم و در این راستا نشست‌های تخصصی با هیئت‌های ورزشی داشته‌ایم و آنها را ارزیابی و پایش می‌کنیم.

پورسلمان ادامه داد: البته نمی‌توانیم با امکانات موجود در تمام حوزه‌های ورزشی موفق عمل کنیم ولی می‌توانیم بر رشته‌های دارای مزیت مانند ورزش‌های دارای زیرساخت و دارای جایگاه در کشور تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: ترسیم مسیر درست و آینده نگری صحیح در این رشته‌ها برایمان قابل تامل است لذا در حوزه استعدادیابی و آموزش ورزشکاران، داوران و مربیان، ورود بخش خصوصی در این رشته‌ها برای حمایت از مربی و ورزشکار، تاکید بر برگزاری لیگ‌های شهرستانی و استانی و حضور در لیگهای کشوری، پایش این رشته‌ها و تعامل با آموزش و پرورش با هیات‌های ورزشی از جمله اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در این راستاست.

پورسلمان در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۸۵ سمن در حوزه جوانان خبر داد و اظهار داشت: این سمن ها در حال حاضر فعال هستند و ۲۸ سمن دیگر نیز متقاضی دریافت مجوز فعالیت هستند.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان