به گزارش آماج خبر، قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر, پشتوانه مردمی را از مهم‌ترین عوامل موفقیت در مقابله با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست.

علیرضا کاظمی در نخستین مجمع عمومی و انتخابات هیأت امناء و هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی چهارمحال و بختیاری، تأکید کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مسائل کلان و دغدغه‌های کشور است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه به این موضوع تاکید دارند.

وی افزود: نگاه جامع و کامل به مساله آسیب‌های اجتماعی باعث تسریع در روند شناسایی و ارائه راهکارهای رفع مشکلات ناشی از آن می‌شود و در این حوزه اعتیاد، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

کاظمی یادآور شد: موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از نقشه‌ها و مسیرهای طراحی و حساب شده از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: از تمامی افرادی که در چهارمحال و بختیاری مسئولیت اجتماعی دارند درخواست می‌شود تا به موضوع آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه اعتیاد، توجه خاص داشته باشند و آموزش و پرورش استان نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی وقت بگذارد تا بتواند در حوزه پیشگیری موفق عمل کند.

کاظمی تأکید کرد: در کنار این موضوع توجه به حوزه درمان، رسیدگی به آسیب‌دیدگان و ضربه زدن به عاملان ایجاد آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: موفقیت برنامه‌ها و اهداف مجمع خیرین یاریگران زندگی، به باز کردن مسیر مشارکت مردم نیاز دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: فعالیت مجمع خیرین یاریگران زندگی چهارمحال و بختیاری به‌عنوان هشتمین مجمع در استان‌های کشور آغاز می‌شود و در مدتی کوتاه دستاوردهای مهمی به‌دنبال خواهد داشت.

کاظمی اظهار داشت: ایجاد مجموعه‌ای فکری برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی با نگاه همه جانبه در حوزه‌های پیشگیری، درمان، مبارزه، صیانت، اشتغال‌زایی و کمک به خانواده‌های آسیب‌دیدگان از مهم‌ترین علت‌های تشکیل و فعال شدن مجمع خیرین یاریگران زندگی به‌شمار می‌رود.

وی گفت: معرفی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف به نقاط دیگر کشور نقش اثرگذاری در موفقیت مجمع خیرین یاریگران زندگی استان دارد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مخدر کشور تأکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار و ارزان، از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در مناطقی مانند چهارمحال و بختیاری است که فعال شدن مجمع خیرین یاریگران زندگی استان در تحقق این هدف نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: زمینه مشارکت و کمک آحاد مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی فراهم و به‌زودی ارائه می‌شود و زیرساخت‌های قانونی آن مهیا خواهد شد.

کاظمی تصریح کرد: مجمع خیرین یاریگران زندگی چهارمحال و بختیاری تبیین وضعت اعتیاد و نیازمندی‌های این حوزه در استان را در دستور کار قرار دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آمادگی بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه اعتیاد، در نشستی در سطح ملی وجود دارد.

  • نویسنده : سیدسینا بنی هاشمی