در آستانه سال جدید امروز رزمایش ترافیکی پلیس به منظور ایجاد امنیت، آرامش، کاهش تصادفات و خدمت به مردم در نوروز آینده در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش آماج خبر؛ استاندار بوشهر در رزمایش ترافیکی نوروز و در جمع یگان‌های انتظامی و امدادی گفت: در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و اعمال محدودیت‌ها، از مسافرت‌های نوروزی خبری نبود، ولی امسال با پیش بینی مسافرت‌ها و افزایش تردد در جاده‌ها باید همه دستگاه‌های متولی آماده خدمت رسانی به مردم باشند.

 

احمد محمدی زاده اضافه کرد: یکی از راهبرد‌های مهم و از تاکیدات رییس جمهور کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای است که با کمک رانندگان، مردم و رعایت قانون و مقررات و در کنار آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان شاهد نوروز خوبی در سال ۱۴۰۱ باشیم.

 

وی گفت: اگر چه از دوماه گذشته مسافرت‌ها به استان آغاز شده، اما اوج آن از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین است که تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی و فرمانداری‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی آماده هستند.

 

استاندار بوشهر اضافه کرد: قرار است در طول ایام نوروز سرعت مجازرانندگی در شب و روز ۱۰ کیلومتر کم شود و در ورودی شهر‌هایی که بیشترین گردشگر را دارند مدیریت ترافیک صورت گیرد.

 

فرمانده انتظامی استان هم گفت: ۴۰۰ دستگاه خودرو در سراسر استان برای برقراری امنیت و کاهش تصادفات آماده هستند.

 

سردار سوسنی افزود: ۱۴۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان نیروی انتظامی اضافه شده است تا بتوانند به برقراری امنیت کمک کنند.

 

وی گفت: در رزمایش ترافیکی نوروز علاوه بر نیروی انتظامی، حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، شهرداری، امدادو نجات و آتش نشانی مشارکت دارند.

 

طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

 

 

 

  • نویسنده : معصومه مذکوری