مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان از ظرفیت باقی مانده در مراکز اقامتی استان جهت پذیرش مسافران در ایام عید فطر خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صادقی گفت: با کاهش شیوع کرونا شاهد افرایش ۹۷ درصدی ورودی‌های استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته هستیم، اما درخصوص تکمیل ظرفیت اقامتی استان نگرانی وجود ندارد.

 

او گفت: شکایاتی درباره بهای سنگین اخذ شده جهت اجاره منازل استیجاری داشتیم، اما شهروندان بدانند که موضوع منازل استیجاری در این دوره از سفر‌ها منتفی است و هیچ برنامه‌ای در این خصوص نداشته و نظارتی صورت نمی‌گیرد.

 

همزمان با عید سعید فطر، بسیاری از رسانه‌های داخلی از تکمیل مراکز اقامتی شهر‌های اصفهان و کاشان خبر دادند که برای گردشگران دغدغه‌هایی به وجود آورده است.

 

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان می‌گوید: ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها ۱۶ هزار و کل ظرفیت اقامتی با احتساب بومگردی ۳۷ هزار نفر است که در روز ۱۵ هزار نفر پذیرش داریم و به طور نسبی ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها تکمیل است.

 

او درباره ظرفیت‌های باقی مانده گفت: مشکلی درخصوص پذیرش مسافر نداریم و برنامه ریزی‌هایی توسط شهرداری‌ها صورت گرفته از جمله در شهر اصفهان، باغ فدک با ۱۵ هزار نفر ظرفیت پذیرای مسافران است که تا کنون تعداد هزار و پانصد نفر از آن تکمیل شده و ظرفیت زیادی همچنان خالی است.

 

صادقی معتقد است: اگر ظرفیت باغ فدک نیز تکمیل شد، در شرایط اضطراری ورزشگاه‌ها هم در چرخه اسکان قرار خواهند گرفت.

 

او در پایان مسافران را به استفاده از یک سامانه توصیه کرد و گفت: مسافران می‌توانند با استفاده از سامانه مسافریار، مقصد سفر خود را به سایر شهرستان‌های استان تغییر داده تا از جاذبه‌های گردشگری آن‌ها بازدید کرده و از تراکم جمعیت در شهر اصفهان جلوگیری کنند.

 

  • نویسنده : ستایش بهمنیان