آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله ری‌شهری، گفت: عالم مجاهد آیت‌الله ری‌شهری خدمات زیادی را در کارنامه خود بر جای گذاشت.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا؛ عصر چهارشنبه، در این پیام آمده است: خبر رحلت آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی ری‌شهری رحمت‌الله علیه موجب تاسف و تاثر گردید.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی افزوده است: این عالم مجاهد خدمات زیادی را در کارنامه خود بر جای گذاشته که یکی از شاخص‌ترین آن، پایه‌گذاری و تاسیس مجموعه دارالحدیث است که در تربیت طلاب و اساتید برجسته علوم قرآن و حدیث و تدوین و نشر تراث اهل‌بیت(ع) نقش بسزایی دارد.

 

وی خاطرنشان کرده است: اینجانب این ضایعه را به بیت ایشان و حوزه‌های علمیه و عموم ارادتمندان و خصوصا خدمتگزاران آستان حضرت عبدالعظیم حسنی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علو درجات ایشان و صبر و اجر بازماندگان را مسئلت می‌نمایم.

 

خدمات آیت‌الله ری‌شهری برای احیای تراث اهل‌بیت(ع) نامش را ماندگار کرد

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران نیز در پیامی ارتحال آیت‌الله محمدی ری‌شهری را تسلیت گفت.

 

در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم مجاهد و انقلابی، آیت‌الله محمدی ری‌شهری موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

 

این پیام ادامه یافته است: مجاهدت‌های خالصانه و مستمر این عالم بزرگوار و یار دیرین حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در جایگاه‌های خطیر و حساس نظام اسلامی و همچنین خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله تالیفات و آثار ارزشمندی که در طول سالیان متمادی در مسیر احیاء تراث گران‌سنگ اهل‌بیت(ع( به یادگار گذاشت، نام و یاد ایشان را در جهان اسلام ماندگار کرده است.

 

در این پیام آمده است: اینجانب طی بیش از پنجاه سال آشنایی نزدیک با این عالم مجاهد از دوران طلبگی در نجف اشرف تاکنون، برجسته‌ترین ویژگی ایشان را اخلاص و جدیت در عمل به تکالیف الهی یافتم و با این وصف، آثار ماندگار این عالم متقی را مصداق بارزی از باقیات‌الصالحات برای او می‌دانم.

 

این پیام حاکی است: فقدان این شخصیت گران‌قدر را به محضر بقیه‌الله الاعظم، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان، علاقه‌مندان و فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجاتش را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده تهران در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در آخرین لحظات دوشنبه‌شب یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تهران به لقاءالله پیوست.

  • نویسنده : فاطمه یوسفی