رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: موضوع انتقال آب از روش‌های مختلف برای تامین آب زاینده‌رود به‌دلیل مشکلات محیط‌زیستی برای کل منطقه از ضروریات است اما عده‌ای دنبال‌اند در کشور فضایی ایجاد کنند تا نشان دهند این اقدام غیر قانونی است.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از فارس، مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون انتقاد حجت‌الاسلام نقدعلی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو اظهار داشت: مدت‌ها است که موضوع آب در مجموعه استان به‌عنوان موضوع اصلی مطرح است و در این موضوع وفاق خیلی خوبی میان مردم، نمایندگان و مسؤولان رقم خورد.

وی با یادآوری اینکه در سفر رئیس‌جمهور نیز به موضوع آب توجه ویژه‌ای شد، تاکید کرد: در مقابل، برخی از نمایندگان استان‌های همجوار با جریان‌سازی که داشتند تلاش کردند با طرح تحقیق و تفحص اقداماتی در خصوص مجوز احتمالی وزارت نیرو را علیرغم تاکیدات رهبر انقلاب و کارشناسان برای انتقال آب از بهشت‌آباد زیر سوال ببرند.

نادرالاصلی با بیان اینکه با توجه با اینکه در فصای مجلس نتوانستیم دیپلماسی خوبی را دنبال کنیم و این طرح رأی آورد، توضیح داد: البته تایید این طرح موضوعی را اثبات نمی‌کند زیرا موضوع انتقال آب از روش‌های مختلف برای تامین آب زاینده‌رود به‌دلیل مشکلات محیط‌زیستی برای کل منطقه از ضروریات است اما عده‌ای دنبال‌اند جریانی را در فضای کشور ایجاد کنند تا نشان دهند این اقدام غیر قانونی است و تلاش داشتند با تحقیق و تفحص این کار را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوالی پیرامون چرایی عدم اجرای طرح تحقیق و تفحص برای پروژه‌هایی مانند بن-بروجن تصریح کرد: ما براساس مناعت طبع و دقتی که داریم، چنین مسائلی را مطرح نمی‌کنیم اما نوع نگاه‌مان به مسائل کشور باعث شده برخی افراد مقاصدی را مطرح کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم در مجلس دیپلماسی فعال داشته باشیم نیاز است درخواست و طرح را مطرح کنیم اما نخواستیم این موضوعات به‌عنوان مسائل اصلی کشور مطرح کنیم و کشور را دچار مشکل کنیم.

نادراصلی در پایان پیرامون نتیجه طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو عنوان کرد: امیدواریم با چنین طرح‌هایی اتفاقات خوبی رقم بخورد زیرا واقعیت و مشکلات کشور روشن است و نیاز استان فرصتی برای رسیدگی به مسائل اصفهان و ۵ میلیون نفر جمعیت آن نیز پیدا شود و مانند بسیاری از طرح‌های تحقیق و تفحص روال غیر واقعی را طی نکند.

 

  • نویسنده : سارا جباری