رییس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای اسلامی شهر قم گفت: باید رویکرد محله‌محور و اختصاص بودجه با یکدیگر مطابقت داشته باشد و منابع لازم برای اجرای برنامه‌های محله محوری در مدیریت شهری و استانی درنظر گرفته شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، معصومه آمره رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات شورای اسلامی شهر قم، در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی محلات استان قم با عنوان «مقداد» با اشاره به اثر مهم محلات در توسعه شهری در شئون مختلف اظهار کرد: توسعه شهر قم بر مبنای رویکرد محله محوری- مسجد محوری سازوکاری است که به منظور پررنگ شدن نقش محلات و مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در حال حاضر در کمیته توزیع عادلانه خدمات با رویکرد محله محوری شورای شهر قم مطرح است.

 

وی ادامه داد: در یک سال گذشته کمیته محله محوری شورای اسلامی شهر قم با مدیران و معتمدین ۱۱۶ محله قم جلسات و بازدیدهای میدانی برای احصاء مشکلات داشته است که توزیع عادلانه بودجه و امکانات یکی از مطالبات مردمی از مدیریت شهری در این جلسات و بازدیدها بوده و این مطالبه شهروندان در دستور کار کمیته است.

 

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با تاکید بر نمود محلات در توسعه متوازن شهری، گفت: محلات به واسطه ظرفیت‌های کالبدی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در حل مسائل شهر دارند و آغاز مشارکت از سطوح محله‌ای چنانچه با سازوکار درستی انجام گیرد، در نهایت منجر به توسعه متوازن شهر خواهد شد.

 

آمره ادامه داد: به جریان انداختن منابع و امکانات در محلات و شهر کار بسیار سختی است که مدیریت جهادی، جلودار بودن مسئولان و همگام بودن مردم را می‌طلبد.

 

وی افزود: باید رویکرد محله‌محور و اختصاص بودجه با یکدیگر مطابقت داشته باشد و منابع لازم برای اجرای برنامه‌های محله محوری در مدیریت شهری و استانی در نظر گرفته شود، در تلاش هستیم در تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ این رویکرد نمود داشته باشد.

  • نویسنده : مریم سعادت‌کاظمی