عملیات اجرایی فاز دوم طرح پارک آبخیز جهانبین با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال روز پنجشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: این سازه از جنس سنگی ملاتی با حجم عملیات یک هزار و ۱۶۲ مترمکعب ایجاد و تلاش می شود تا شهریور امسال به بهره برداری برسد.

اصغر احمدی افزود: در مجموع این پارک یک مجموعه از فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی شامل سازه‌های سنگی و ملاتی و اقدامات بیولوژیکی در عرصه است.

وی با بیان اینکه برای این طرح فازهای سوم و چهارم نیز پیش‌بینی شده است، گفت: در فاز سوم با مشارکت مردم اقدامات بیولوژیک و کاشت گیاهان دارویی انجام و پروژه به شورای شهر هفشجان واگذار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فاز چهارم طرح هم در قالب گردشگری و انجام فعالیت های ورزشی تعریف شده است.

احمدی حفظ محیط زیست، ایجاد پوشش گیاهی و کاهش تولید کربن را از مهمترین اهداف اجرای طرح پارک آبخیز هفشجان عنوان کرد و افزود: این طرح اقدام ملی و بین‌المللی در جهت ایجاد فضای سبز، کاهش کربن موجود در هوا، مهار و کنترل رواناب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش و تخریب خاک است.

اقدامات خوبی در حوزه آبخیزداری در سطح استان اجرا شده است.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان نیز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی استان اقدامات خوبی در سطح استان در حوزه آبخیزداری اجرا کرده و پارک آبخیز هفشجان نیز نمونه‌ای از این اقدامات است.

احمد راستینه افزود: امید است این فاز تا شهریور ماه تکمیل و سریع‌تر فازهای سوم و چهارم که مشارکت‌های مردمی و انجام اقدامات گردشگری است، آغاز شود.