فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران : عملیات بیت‌المقدس یکی از غرور آفرین‌ترین عملیات‌ها بود که باعث شد غرور ملی احیا و خرمشهر آزاد شود.

به گزارش آماج خبر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران امروز در سفر به خوزستان و دیدار از آسایشگاه جانبازان دفاع مقدس در اهواز اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس بسیاری از اولین‌ها رخ داد که از این منظر آن را غرور آفرین می‌کند.

سردار تنگسیری ضمن گرامیداشت سوم و چهارم خرداد ماه؛ روز آزاد سازی خرمشهر و پایداری و مقاومت دزفول افزود: ۴۰ سال پیش عملیات بیت المقدس صورت گرفت که باعث شد ۲ شهر به مساحت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر متر مربع آزاد شود.

وی ادامه داد:خرمشهر ۵۷۵ روز در اشغالگری رژیم بعث بود و ما در این عملیات خیلی اولین‌ها داشتیم سپاه برای نخستین بار در قالب تیپ‌های عملیاتی وارد شد و ما نیز نخستین بار توانستیم پل بزنیم و از رودخانه عبور کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران یادآور شد: در عملیات بیت المقدس ۱۹ هزار نیروی بعثی به اسارت درآمدند و ۱۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر نیز از نیرو‌های دشمن تلف شدند.

سردار تنگسیری عملیات بیت المقدس را چهارمین از ۱۲ عملیات بزرگ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این عملیات یکی از غرور آفرین‌ها بود که باعث شد غرور ملی احیا شود و خرمشهر آزاد شود افزون بر آن جاده اهواز به آبادان و اهواز به خرمشهر، پادگان حبیب و شهر هویزه در عملیات بیت المقدس از اشغالگری دشمن خارج شد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده