مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان: اکثر رغبات در یزد بر خلاف سایر استان‌های کشور، خرد و بدون سند هستند.

حجت الاسلام حسین زارع زاده در دیدار با سرپرست فرمانداری میبد با اشاره به ظرفیت‌های بالای خیری در این شهرستان گفت: متاسفانه در بسیاری از مناطق میبد شاهد هستیم که با احداث طرح‌های عام المنفعه مثل مدرسه، حسینیه و کتابخانه روی زمین‌های وقفی و پرداخت پایین‌ترین اجاره بها و تجاوز به وقفیات، نیت واقف تضعیف و حتی تعطیل می‌شود.

وی افزود: برخلاف دیگر استان‌های کشور ۷۰ درصد رغبات در استان یزد خرد و بدون سند هستند. ۹۹ درصد املاک‌های اوقاف در استان هم زیر ۱۰ هزار متر بوده که این مساله سبب درآمد کم در وقفیات شده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ۳۲ درصد رغبات در استان زیر ۲۰۰ متر، ۶۰ درصد زیر ۵۰۰ متر، ۷۸ درصد زیر هزار متر، ۹۲ درصد زیر ۲ هزار متر و ۹۷ درصد زیر ۱۰ هزار متر بوده و ۷۴ درصد رغبات هم کشاورزی است.

زارع زاده با اشاره به ایجاد واحد‌های تجاری و مسکونی در یزد تصریح کرد: در شهرستان میبد هم می‌توانیم با یک فضای آرام و منطقی مثل اردکان و تفت، فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه مسکن داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه بقعه‌ها و امامزادگان هم که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خوبی را با نظارت اوقاف اجرا می‌کنیم.

  • نویسنده : مریم حیدری
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما یزد