مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از انتشار جایزه ادبی همدان خبر داد و گفت: تبادل آرا و افکار اهل قلم از اهداف جایزه ادبی استان همدان است.

مسعود ویژه اظهار کرد: فراهم آوردن زمینه مناسب برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و جوانان، ارتقاء سطح بینش و آگاهی ادبی در جامعه به خصوص قشر جوان و نوجوان از اهداف این دوره جایزه ادبی استان همدان است.

وی با بیان اینکه این دوره از جایزه ادبی در بخش‌های شعر ( قبل از نیما و بعد از نیما)، داستان کوتاه و کتاب برگزار می‌شود، گفت: موضوع جشنواره هم در دو بخش آزاد و ویژه تعیین شده که علاقمندان به شرکت در بخش ویژه می‌توانند آثار خود را در با موضوعات ایثار و شهادت و دفاع مقدس، شعار سال ( تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین)، نماز و نیایش، حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر به دبیرخانه ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هر شاعر و نویسنده می تواند حداکثر با ۲ اثر در جشنواره شرکت نمایند، تصریح کرد: در بخش کتاب آثاری پذیرفته می‌شوند که در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر و چاپ شده باشند.

ویژه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را ۱۲ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: علاقمندان برای دریافت فرم تقاضای شرکت در جشنواره و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به نشانی https://hamedan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

  • نویسنده : هستی ابراهیمی