علیخانی گفت: شهروندان به جای انتشار تخلف های مالیاتی در فضای مجازی آنها را به اداره مالیات استان اصفهان گزارش دهند.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی علیخانی گفت: سازمان امور مالیاتی دستورالعملی به عنوان «سوت زنی» برای گزارش‌های مردمی مبنی بر فرار مالیاتی اصناف تشکیل داده است که شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۶ و سامانه www.intamedia.ir گزارش‌های فرار مالیاتی را اعلام کنند.

او می‌گوید: استفاده اصناف از دستگاه‌های کارتخوان دیگران به نفع خود، استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان خود و سو استفاده اصناف از حساب شخصی دیگران به نفع خود شامل فرار مالیاتی است و طبق ماده ۲۷۴ قانون امور مالیاتی برای این افراد جریمه در نظر گرفته می‌شود.

به تازگی در فضای مجازی خبری مبنی بر نبود دستگاه کارتخوان در برخی آزمایشگاه ها و گلایه شهروندان از این موضوع دست به دست می شود.

به گفته مدیر روابط عمومی اداره امور مالیاتی استان اصفهان، تاکنون گزارش‌های بسیار مبنی بر فرار مالیاتی از طریق سامانه‌های ذکر شده به دست ما رسیده که بعد از اطلاع از صحت آن‌ها و تشکلیل پرونده به همه شکایات رسیدگی می‌شود.

او می‌گوید: مالیات از طریق دستگاه کارتخوان محاسبه نمی‌شود بلکه دستگاه کارتخوان یکی از قرائن مالیاتی برای تشخیص عادلانه مالیات است.

به گفته علیخانی، اداره امور مالیات استان اصفهان به مردم اعتماد کرده است و خواهش می کنیم مردم برای به وجود آمدن عدالت مالیاتی مارا همراهی کنند تا بتوانیم یک فضای اقتصادی سالم را برای مردم به وجود بیاوریم. همچین فعالان اقتصادی بتوانند در یک فضای اقتصادی خوب و سالم به فعالیت خود ادامه دهند و درآمد‌های مالیاتی دولت وصول شود. مردم بدانند که اداره امور مالیاتی یک پشتیبان اقتصادی سالم برای مردم است.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی