فرمانده هوانیروز ارتش: اینک راه‌اندازی شب پروازها کار بسیار سنگین و منحصر به چند کشور در دنیا است.

به گزارش اماج خبر به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ یوسف قربانی در مراسم مربوط به طرح‌های لبیک و مصابیح که امروز در پایگاه یکم رزمی هوانیروز برگزار شد با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در راهبردهای کلان منطقه‌ای و دنیا اظهار داشت: اینکه امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا زبانزد تمام تحلیل‌گران و پژوهشگران نظامی است، به برکت انقلاب نور به رهبری امام(ره) و سکانداری کنونی مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه امروز نقش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در تحولات و دکترین کشورها بی‌بدیل و اثرگذار است عنوان کرد: حضور رئیس جمهور روسیه در محضر مقام معظم رهبری و تدبیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره کشتار مردم بی‌گناه و از طرف دیگر جلوگیری از مأموریتی خانمان‌سوز از سوی ناتو و کشورهای دیگر، نمونه‌ای از این نقش بی‌‌بدیل است.

قربانی با بیان اینکه تمام رهنمودها وتذکرات مقام معظم رهبری راهگشا است و این ذره‌ای از نقش جمهوری اسلامی در منطقه و در سطح بین‌الملل است گفت: تحلیلگران و پژوهشگران نظامی اذعان دارند هزینه‌های بسیاری را برای ضربه زدن به انقلاب صرف کرده‌اند اما می‌بینیم که رهبر ایران با یک سخنرانی و حرکت تمام نقشه‌های ‌آن‌ها را نقش بر آب می‌کند و این نشان می‌دهد این حرکت الهی و نورانی است.

قربانی با بیان اینکه نگاه وسیع ما برگرفته از روح الهی و خدایی نهفته در این انقلاب است گفت: این انقلاب از همان ابتدا توسط منافقان و گروه‌های معاند به طور مرتب مورد آسیب بود و در طول ۴۴ سال گذشته از انقلاب تحریم‌ها، نفوذ بیگانگان و فتنه‌های مختلف هر کدام خود عملیاتی سخت و سنگین بود اما این عملیات‌ها همه نقش بر آب می‌شوند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه امروز ما رویش‌های انقلاب داریم افزود: هرچند امروز شهید سلیمانی‌ها و شهید صیادشیرزای‌ها را نداریم اما رویش‌های فرهنگ شهادت ایجاد شده که نسل جوانی هستند که امروز روح ولایتمداری و ایثارگری و شجاعت در آن‌ها به وجود آمده است.

قربانی گفت: در انقلاب ریزش‌هایی داشتیم و افرادی بودند که از قطار انقلاب پیاده شدند و در دوران مختلف همچون دوران امام علی(ع) نیز این اتفاق افتاد و برخی از انقلاب جا ماندند.

وی با اشاره به اینکه چنانچه ناتو بخواهد حرکتی انجام دهد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مد نظر قرار می‌گیرند که کجای این طراحی و بازی جنگ آن‌ها قرار دارند افزود: مشخص است که رژیم نحس صهیونیستی به طور مرتب تهدید می‌کند اما جرات حرکت علیه نظام و حاکمیت را ندارد و در عوض به ترور دانشمندان روی آورده و ما باید آگاه و مراقب باشیم.

قربانی با بیان اینکه باید قدرت بازدارندگی نظام حفظ شود عنوان کرد: امروز چنانچه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتدار دارند به واسطه این است که فرمانده‌ای فهیم دارند و تمام ماموریت‌های ما از قرآن سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: وقتی که متخاصمی همچون رژیم بعث عراق بخواهد به کشور حمله کند همه ید واحده می‌شوند و در مقابل آن رژیم غاصب می‌ایستند و همین نیروها در صورت لزوم در کنار مردم قرار می‌گیرند و این راهبرد جمهوری اسلامی و نشات گرفته از قرآن است.

قربانی با بیان اینکه رزمندگان ما نیز رهرو قرآن هستند عنوان کرد: تعدادی از رزمندگان شهید شدند و برخی نیز منتظر شهادت هستند و اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و سطح بین‌الملل به عنوان یک نیروی متأثر و مهم شناخته می‌شود به برکت وجود نیروها و رزمندگان و فرماندهی معظم کل قوا است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب عاشورا و محرم است گفت: ارتش آمریکا ارتشی بسیار مجهز است اما هواپیما، ناو و تجهیزات نظامی آن کاربر و نیروی انسانی نیاز دارد که جرئت و اعتقاد داشته باشد؛ آنچنان که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس در مقابل رژیم بعث عراق ایستادند و جانانه به شهادت رسیدند.

قربانی با بیان اینکه امروز در سطح ارتش فرمانده فهیم و مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار دارد افزود: امروز ارتش یک ارتش انقلابی و منتظر ظهور است و نیروی زمینی به واسطه فرماندهی دلاور و شجاعی همچون امیر حیدری در کمتر از ۲۴ ساعت توان و نیروی زرهی را در مرزهای غربی و شمال‌غرب زمانی که جای پای رژیم نحس صهیونیستی در منطقه شمال‌غرب پیدا شد، آماده می‌کند و رزمایش سنگینی را انجام می دهند و مشت محکمی بر دهان رژیم صهیونیستی زده می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز وضعیت ارتش و نیروی زمینی در سطح کشور و منطقه این چنین است که در رزمایش جاسک وقتی مأموریت‌های شبانه هوانیروز و نیروی زمینی انجام شد ناو آمریکایی اعلام کرد که ما قصد درگیری نداریم و این قدرت نیروهای مسلح و ارتش را نشان می‌دهد.

قربانی با اشاره به اینکه امروز بعد از ۴۴ سال تحریم هوانیروز به عنوان قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه شناخته می‌شود بیان کرد: توان بالگردهای هوانیروز پنج درصد از میانگین جهانی بالاتر است و توان رزم بالگردی ما بین کشورهای پیشرفته با تجهیزات فراوان قرار دارد و این موضوع به واسطه راهبرد موجود شعار ما می‌توانیم عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه امروز قدرت بسیار بازدارندگی در هوانیروز و نیروی زمینی وجود دارد گفت: امروز بعد از ۴۴ سال بالگردها آورهال می‌شوند و بعد از چندین سال قطعه‌سازی در هوانیروز به یک نهضت بزرگ تبدیل شده و روی بالگردها نصب می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه شیرازه مأموریت‌های نیروی زمینی در طرح‌های لبیک نهفته است افزود: چنانچه مأموریت‌ها را از صفر تا صد در نظر بگیریم می‌بینیم همه در یک قالب می‌گنجند و اصول فرماندهی در زمینه ولایتمداری سبب رشد و بالندگی نیروی زمینی شده و هوانیروز نیز در زمینه به روز کردن بالگردها گام‌های بسیار بزرگی برداشته است.

  • نویسنده : مهدیه عزیز بیگی