مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ما باید تمام توان و کار جهادی نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در بین جوانان اقدام کنیم تا نسل جوان با این کار خداپسندانه آگاهی بیشتری پیدا کنند و از برکات موقوفات آن آگاه شوند.

در همایش سراسری یاوران وقف که به صورت سراسری و در اردبیل در حسینیه حضرت زهرا (سلام الله) اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد دو نفر از واقفین خیراندیش و نمونه استان به صورت کشوری تجلیل شدند.

پروفسور گلستانی کارمند ناسای آمریکا با وقف یک قطعه زمین مزروعی به متراژ ۱۴ هکتار در شهرستان کوثر و پرفسور زاهدی یک قطعه زمین به متراژ ۱۴۰۲ متر جهت احداث یتیم خانه امام رضا(ع) در اردبیل وقف کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این همایش ضمن تبریک دهه وقف گفت: وقف از سالیان گذشته تا به امروز و به عنوان یک موضوع مهم در زندگی بشریت نقش داشته و از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا کرده است و هم اکنون به عنوان مهمترین صدقه جاریه افراد تلقی می‌شود.

ستوده ادامه داد: به همین دلیل مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه و اصحاب وقف وظیفه بسیار سنگینی را بر عهده دارند و باید به بهترین شکل در احیای موقوفات نقش مهمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما باید تمام توان و کار جهادی نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در بین جوانان اقدام کنیم تا نسل جوان با این کار خداپسندانه آگاهی بیشتری پیدا کنند و از برکات موقوفات آن آگاه شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت با توجه به شرایط سخت کرونایی در بخش‌های کمک‌های مومنانه و حمایت از خانواده‌های جامعه هدف و نیز طرح مهر تحصیلی بسته های تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت اقدامات خوبی صورت داده‌ایم.

در پایان این مراسم از اصحاب وقف و هیات امنا نمونه و زحمتکش امامزادگان،خادمین بقاع و مسئولین استانی تجلیل به عمل آمد.

  • منبع خبر : تسنیم