فخاری گفت: حدود ۶ هزار واحد خانه سازمانی شناسایی شده است.

به گزارش آماج خبر، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از فروش ۱۶۰۰ واحد از خانه‌های سازمانی دولت خبر داد و گفت: برخی از این واحد‌ها پیش از انقلاب در قالب طرح خانه‌های سازمانی ساخته شده که باید به استناد قانون تخلیه و فروخته شود.

علیرضا فخاری، درباره برنامه تخلیه و فروش خانه‌های سازمانی اظهار کرد: این طرح شامل خانه‌هایی می‌شود که از سال‌های گذشته و برخی از آن‌ها حتی پیش از انقلاب در قالب طرح خانه‌های سازمانی با منابع دولتی ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: حدود ۶ هزار واحد از این خانه‌ها شناسایی شده و بیش از ۱۶۰۰ واحد نیز تاکنون به فروش رسیده است که سایر آن‌ها هم باید حتما تخلیه و به استناد قانون فروخته شوند و وجوه حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد.

فخاری خاطرنشان کرد: این طرح شامل خانه‌هایی که به عنوان اموال دستگاه‌های دولتی در اختیار و مالکیت این دستگاه‌ها برای استفاده پرسنل قرار دارد، نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مسئولیت اصلی شناسایی در این طرح بر عهده وزارت اقتصاد است و سازمان ملی زمین و مسکن در مقام اجرا کمک می‌کند و البته خود دستگاه‌ها نیز باید نسبت به فروش این خانه‌ها اقدام کنند.

فخاری با بیان اینکه هیچ قالبی برای نگهداری خانه‌های سازمانی در کشور وجود ندارد، افزود: با قاطعیت واحد‌های مسکونی را که تحت عنوان خانه سازمانی در اختیار گرفته شده است، تخلیه خواهیم کرد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده