فصل صید میگو در استان از امروز (۱۸ مرداد) برای قایق‌ها و از فردا (۱۹ مرداد) برای لنج‌های صیادی آغاز شد.

به گزارش آماج خبر، زمان صید میگو در خلیج‌فارس بر اساس نتیجه گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو  از امروز (۱۸ مرداد) برای قایق‌ها و از فردا (۱۹ مرداد) برای لنج‌های صیادی تعیین شده است. محققان این پژوهشکده با استفاده از کشتی پژوهشی از ۲۷ ایستگاه انتخابی در آب‌های استان بوشهر نمونه‌برداری کرده و نتیجه ارزیابی ذخایر را به کمیته صید میگو ارائه کردند.بنا به تحقیقات پژوهشکده میگو کشور امسال میزان کمی صید نسبت به پارسال روند کاهشی خواهد داشت.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری:۱۴۷۴ قایق و ۵۳۴ فروند لنج صیادی در استان بوشهر می‌توانند با دریافت مجوز در صید میگو مشارکت کنند.حفظ و صیانت از ذخایر دریایی و منابع آبزی یک وظیفه ملی و همگانی است، همه با هم همکاری کنیم تا دریا به عنوان یک سرمایه ملی حفظ کنیم و صید پایدار و مسئولانه را که یک شعار جهانی است تحقق دهیم.

حیدری:استان بوشهر دارای ۳۲ بندر صیادی است که در ۲۵ بندر آن به‌عنوان مرکز تخلیه صید، مجوز صید میگو صادر می‌شود.عرضه و تقاضا تعیین قیمت میگو در بازار بوشهر است لذا پیش‌بینی قیمت اکنون ممکن نیست. صید میگو سال گذشته از ۱۲مرداد برای قایق‌ها و ۱۳ مرداد برای لنج‌ها در آب‌های استان بوشهر آغاز شده بود.

 

 

  • نویسنده : الهه مهرپرور