معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌های رگباری ناشی از فعالیت جریان‌های مانسون اقیانوس هند طی روزهای پنجشنبه تا شنبه پیش رو اصفهان را فرامی‌گیرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، نوید حاجی بابایی با اشاره به جزئیات سامانه بارشی تابستانه، اظهار داشت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (ششم تا هشتم مردادماه) شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق بر روی استان خواهیم بود که این بارش‌ها ناشی از فعالیت جریان های مانسون اقیانوس هند است و بی تردید شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی، مناطق غرب و مرکز استان و نواحی همجوار با استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بارش رگبار باران همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ را طی این سه روز شاهد خواهیم بود و بارش‌ها عصر و اوایل شب اتفاق می افتد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: جاری شدن رواناب، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌های فصلی و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان اصفهان با استان‌های جنوبی همجوار طی آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.‌

حاجی بابایی توصیه کرد: مردم طی روزهای پنجشنبه و جمعه از تردد در مناطق مستعد سیل به ویژه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل های جنوب استان بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی آخر هفته مناطق جنوب غرب، جنوب و مرکز استان از جمله کلانشهر اصفهان را در برمی گیرد، ابراز داشت: در مناطق مستعد به ویژه کنار رودخانه های فصلی و مسیل‌ها احتمال شکل‌گیری سیلاب‌های مخرب و بروز خسارات جدی مالی و جانی وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه بارشی که در استهبان استان فارس اتفاق افتاد، طی آخر هفته و جمعه بود و مردم بارش را جدی نگرفتند در حالی که بارش‌ها در این فصل غافلگیرکننده است.

حاجی بابایی گفت: مردم استان اصفهان بارش‌های آخر هفته را جدی بگیرند و افراد در محیط‌های باز مانند دشت‌ها و کوهپایه‌ها در زمان وقوع بارش سرپناه بگیرند و از تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها خودداری کنند، جدی گرفتن بارش ها در این فصل اهمیت دارد زیرا این نوع بارش‌ها گمراه کننده و غافلگیر کننده است.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی