رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر از آغاز فعالیت تحصیلی این مرکز آموزش عالی از ۱۹ شهریور خبر داد و گفت: سال تحصیلی جدید دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر و فعالیت آموزشی ۸ هزار دانشجو این مرکز آموزش عالی آغاز شده است.

به گزارش آماج خبر، محمد مدرسی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس این ایام را در امتداد اربعین حسینی دانست و اظهار داشت: همان‌گونه امام حسین علیه‌السلام و ۷۲ تن از یاران آن حضرت برای احیا دین اسلام تمام هستی خود را فدا کردند شهیدان ۸ سال دفاع مقدس همین مسیر و مکتب را طی کردند و به عرش الهی رسیدند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: از ۱۹ شهریور، سال تحصیلی جدید دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر و فعالیت آموزشی ۸ هزار دانشجو این مرکز آموزش عالی آغاز شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر تعداد دانشجویان جدید این دانشگاه را ۱۳۰۰ نفر دانست و بیان کرد: دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر دارای ۲۵۵ هیئت علمی تمام وقت است که علاوه بر ۸ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری، ۶۰۰ دانشجو بین‌المللی هم دارد.

مدرسی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۴۷ نفر در ۱۳ رشته گرایش دکتری و ۳۷۰ نفر در ۶۱ رشته گرایش کارشناسی ارشد پذیرش شده‌اند خاطر نشان کرد: امسال یک‌ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ رشته دوره کارشناسی پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت خوابگاه دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر تصریح کرد: ظرفیت خوابگاه این دانشگاه ۴ هزار نفر و تاکنون امکانات خوابگاهی برای همه دانشجویانی که مراجعه کرده‌اند تأمین شده است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر ۵۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را غیربومی و نیازمند خوابگاه دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون ۳ هزار دانشجو در خوابگاه این دانشگاه اسکان یافته‌اند.

مدرسی تعداد دانشکده‌های دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر را ۹ دانشکده اعلام کرد و افزود: این دانشگاه اکنون دهه چهارم خود را آغاز کرده و انتظار می‌رود در حل مسائل و مشکلات جامعه نقش‌آفرینی کند.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی