ئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود به‌دنبال کارآفرینی و فناوری بوده و به سمت دانشگاه‌های جامعه محور حرکت می‌کند و این موضوع به شکل عملی در حال تحقق است.

اسحاق رسولی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود به‌دنبال کارآفرینی و فناوری بوده و به سمت دانشگاه‌های جامعه محور حرکت می‌کند و این موضوع به شکل عملی در حال تحقق است و بر همین اساس سعی می‌کنیم تا با ایجاد مراکزی همانند سراهای نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ایجاد کنیم.

وی افزود: در سرای نوآوری، مزرعه گردشگری و همچنین مرکز سنجش و سلامت واحد اردبیل، در مجموع بیش از ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند و امیدواریم این فعالیت‌ها که در این مجموعه و همسو با سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده است، یک روند صعودی را به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: براساس هدف‌گذاری انجام شده، در تلاش هستیم که  اعضای هیات علمی و دانشجویان به سمت کارآفرینی و فناوری سوق پیدا کنند و یک اکو سیستمی را ایجاد کنیم که هر دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود به هنگام دانش‌آموختگی حتما یک مهارت یا تخصص داشته باشد و به عبارتی از آموزش تا اشتغال در کنار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

فعالیت ۴۵ واحد فناور در سرای نوآوری اردبیل

رسولی بیان کرد: این هدف‌گذاری‌ها و فعالیت‌ها براساس نیازهای اساسی و توسعه‌ای استان صورت گرفته است و به همین دلیل در حوزه‌های سلامت به‌ویژه گردشگری سلامت، آب‌های گرم معدنی، صنایع غذایی و تبدیلی، صنایع خلاق و فرهنگی، تولید بذر و نهال و … ورود کرده و پروژه های متعددی را پیش می‌بریم و بنا داریم متناسب با نیازهای منطقه، دانشکده‌هایی مثل آب‌های گرم معدنی و صنایع خلاق را راه‌اندازی کنیم تا زمینه‌های جدیدی برای کارآمدی دانشگاه و توسعه استان ایجاد شود.

وی به واحدهای فناور مستقر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اشاره کرد و افزود: اکنون ۴۵ واحد فناور در سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل مستقر هستند و ۳۲ محصول دانش‌بنیان و فناورانه نیز از این واحدها و شرکت‌ها تجاری‌سازی شده و وارد بازار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: برای پذیرش ایده‌ها در مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی ۳ شرط اساسی مطرح کرده‌ایم؛ اولین شرط کشش بازار و مورد نیاز بودن جامعه، دومین شرط ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به شرکت دانش‌بنیان و سومین شرط علاقه‌مندی ارائه دهنده ایده به همکاری درازمدت با دانشگاه آزاد اسلامی است.

  • منبع خبر : فارس